Det finaste jag vet / 96 gånger kvar

 
 
Världens finaste Major, vad skulle jag gör utan honom. Den översta bilden är nog från och med nu den finaste jag har på oss två. Frida har tagit den, de andra bilderna har jag tagit. Det blev bara ett kort besök hos honom idag, liten promenad ute och Frida red honom lite lätt sen.
Innan Major var jag ju i stallet och red helgvärdinnaridning. Fick rida för Mia idag, det är alltid kul att rida för andra tränare. Där fick jag i alla fall rida min finaste busponny Ferdy. Först gick han bra men ville inte forma sig riktigt och hade inte så bra framåtbjudning, så försökte få igång honom. Vid skänkelvikningsövningen gick han bra. Sen galopperade vi på volterna och till en början gick det bra. Vi skulle tänka på att verkligen göra en tydlig halvhalt innan vi fattade och från trav fattade han fint, formade sig fint och allt vara bara jätte fint. Sen skulle vi fatta från skritt göra avbrott till skritt igen och sen fatta igen o.s.v., de första gångerna gick det bra. Den kanske femte gången när jag fattade galopp bara flög hela hans bakben upp i taket (inte bokstavligen) och han gjorde världens bockning. Jag satt kvar, lite halvt chockad  men skrattade mest åt hans dumheter. När vi skulle fatta galopp nästa gång flög hans bakben ännu högre upp och man kände hur han bara tog i så mycket han kunde med bockningen för att få av mig, där satt jag inte kvar länge utan flög rakt ner i golvet. Haha, dum-dum ponny. Skadade mig inte alls utan satt upp direkt efter och fortsatte lektionen. Men det var ju inga söta små barnvänliga  bockningar, sånna har jag varit med om t.e.x. med Toffe och dem känner man inte ens, utan detta var riktiga monsterbockningar. Resten av lektionen gjorde vi en övning med förvänd galopp på ena långsidan och det gick väl hyfsat bra. Där hade han dock sitt vanliga galopprace han brukar ha när man galopperar mycket. Anledningen till att han kastade av mig i alla fall (utifrån vad Mia berättade för mig), var att han brukar gå på småbarnslektionerna där han får göra som han vill. Men sen när de väl sätter en "duktig ryttare" på han som inte låter honom göra exakt som han vill och får honom att arbeta på ens egna krav så blir han arg och ja.  Då har jag bara 96 gånger kvar att ramla av nu då, WIHO! Har ju faktiskt ramlat av Ferdy en annan gång förut ju. 
Kommentarer
EBBA LAGERSTRÖM

Vare då du typ satt av,eller ALLA trodde det???

BLHÖ-BLHÖ-BLHÖ!!

//Ebba

Datum: 2012-12-03 Klockan: 19:18:13 Blogg/hemsida: http://teamelc.blogg.se
Ellen (alatariel)

Jätte fina bilder! :D

Datum: 2012-12-06 Klockan: 17:02:12 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi
Smilla ( i din ridgrupp )

vem är hästen ???? din sköthäst ????? din kompis häst ??????

Datum: 2013-01-04 Klockan: 18:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: