Dubbelt ridpass med barbacka-bus

 
 
 
Bilder på mig och söten från idag. Galoppbilden är printscreen från video. Inga toppenbilder egentligen, men de är ju söta ändå. Mina finaste ponny! 
Red dubbelpass i dag, eftersom jag missade förra veckan. Första passet red jag vanligt (med sadel) på Majsan, som har ovanligt pigg och glad idag. Både i ridning och hantering. Hon är ju annars allmänt känd att vara tjurig som få. Det passet var helt okej och hon gick väldigt bra i form ibland. Men hon blev pigg både i och efter galoppen, sötan.
Andra passet red jag Fille barbacka. Var ett fritt ridpass där man fick göra lite vad man ville ungefär, det gjorde att det var ganska dålig ordning och folk var överallt och ingenstans. Jag försökte jobba på volterna och få honom i fin form. Ett par gånger lossnade han faktiskt och gick jätte fint i form och trampade fint under sig. Galopperade sen ganska mycket och då blev han racerhäst och ökade & ökade. Men gud så kul det var! Förutom ordningen var det ett grymt kul ridpass, galoppen var helt underbar. Älskade, finaste ponnysnutt. ♥
Rider honom även på Söndag, woop. Men vi får se om jag lägger upp video sen, då har jag från båda passen.
 
By the way, när vi skrittade av skulle jag sitta i damsadel. Det gick bra till en början, men när jag skulle stanna honom och sätta mig normalt igen stod han inte stilla länge utan gick iväg och jag gled av. Landade ju på fötterna dock men nu kan jag i alla fall låtsas att jag har "ramlat av" honom. Fast nej...
Kommentarer
Ellen (alatariel)

Fina bilder! :)

Datum: 2012-12-21 Klockan: 10:25:35 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi
Signe Nylander.

Gud vad söt ponnyn är! Haha, älskar skäckar! :') Vi har bara 2, en gammal skettis och en liten welsh mountain, så inget för mig tyvärr. :( Men får man se en film? :D
Sv; Tack så mycket! (L) Gillar också den bilden, dock har ju jag fläck på ärmen vid överarmen, haha, och hon har snor blandat med smuts som har runnit under näsborren. Men whatever, man ska ju inte göra sig till, haha. ;)

Datum: 2012-12-21 Klockan: 12:11:12 Blogg/hemsida: http://signenylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: