Min kamerautrustning

Bilden är till 100% fotograferad av mig och får inte kopieras utan mitt tillstånd.

Canon EOS 60D - Införskaffades i April 2012 för 11000 riksdaler, efter att i ett och ett halvt år ha ägt en 350D. Har inte ångrat det än sekund! Helt fantastisk kvalité på bilderna blir det med 18 megapixlar (10 mer än 350D:n), passar perfekt mitt grepp och är helt enkelt super bra. Videofunktionen är också helt otroligt bra! Kärlek till den. ♥

Objektiv (i storleksordning)
 
Canon EF 50mm f/1,8 II - Min absoluta kärlek! ♥ Vad mer kan jag säga. Ger helt underbar bakgrundsoskärpa och är förövrigt ett riktigt awesome objektiv. Passar perfekt till porträtt och till nästan allt förutom närbilder och landskapsbilder. Sitter iprincip hela tiden på kameran. Kanske inte alltid bästa kvalité, men det är hur grymt som helst.
Exempelbild
 
Canon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 - Kitobjektivet man får till iprincip alla kameror. Används aldrig längre... Jag råkar även ha en av de äldsta versionerna av detta objektiv så det är faktiskt väldigt kasst.
Exempelbild

Canon EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS - Detta hängde med 60D:n och jag ville ha det för att jag inte hade något riktigt bra objektiv som man både kunde zooma med och ha vidvinkel. Helt okej objektiv men bra närgräns, zoom och kvalité. Funkar till det mesta!
Exempelbild


Canon EF 75-300mm f/3,5-5,6 - Riktig mycket zoom på detta objektiv. Dock är det ganska tungt, gammalt och utan IS så krävs det ganska bra ljusförhållanden o.s.v. för att det ska bli bra bilder med detta. Men det funkar ju, det gör det!
Exempelbild


Övrigt:
Canon EOS 350D
UV filter
Stjärn filter x8
Close up filter +4 & +10
Star stativ (sönder för tillfället)
Fjärrutlösare
Reflexskärm 5i1 (sönder för tillfället)
Kamera väska med endast plats för kameran
Kamera väska med plats för i princip allt
 
Framtida köp:
Nytt stativ och möjligen enbensstativ för 75-300mm objektivet
Ny reflexskärm
Batterigrepp (kanske)

Fin liten video som spelades in för inte alls länge sedan.