Bella & Madness II / Mina fobier

 
 

Har varit hemma och varit sjuk idag så hittade två bilder som jag tagit på min vän Bella och hennes fina häst Nisse. Den första/sista bilder älskar jag verkligen av någon anledning. Tycker det var mycket power i den bara, sen var motljuset otroligt vackert där också. Kunde dock inte bestämma om jag gillade färg eller svartvitt mest. Vad tycker ni?
 
Härmade min lilla kompis Signe och letade upp namnet på lite rädslor som jag antingen vet att jag har haft sen innan eller som jag insåg när jag läste namnet på dem sen. Aikmofobi var jag sjukt glad över att hitta eftersom jag trodde att det var något jag var ensam om. I mitt fall är det oftast pennor folk petar mot mig bara för att det älskar att jag blir rädd för det.
Algofobi - Rädsla för smärta
Aikmofobi - Rädsla för spetsiga föremål, till och med ett pekande finger
Aichmofobi - Rädsla för sprutor och injektioner
Achluofobi - Rädsla för mörker (har nydligen börjat inbilla mig det så tror att det kommer gå över om ett tag)
Autofobi - Rädsla för ensamhet
Dorafobi - Rädsla för uppstoppade djur
Har även en odöpt rädsla för bläckfiskar. Men döper den härmed till Polypusfobi. (bara för att polypus är bläckfisk på latin)
Kommentarer
Signe Nylander

sv: Visst är hon riktigt söt, en liten sockerbit! Frida har heeelt rätt! :D vilka fina bilder, kan inte heller bestämma mig för om jag gillar den svart/vita mest, eller den med färg.. :) Hihi, bläckfiskar är sååå söta! :O och tack för länken! (a)

Datum: 2012-11-19 Klockan: 22:08:48 Blogg/hemsida: http://signenylander.blogg.se/
Anonym

Den första bilden var jättefin! :)

Datum: 2012-11-19 Klockan: 22:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: