Frostigt och en klättrande kanin

 
 
 
 
 
 
Det hade blivit frost inatt och innan den skulle försvinna sprang jag ut i morse och fotade lite. Men det har hållt kvar sig hela dagen trots att solen har lyst. Men det är ju minus grader ändå!
Igår kväll när jag skulle ge Mario mat var han borta och hade rymt. Vi sprang i panik runt och letade och hittade honom tillslut vid en buske och lyfte in honom i buren igen. Och imorse fick jag reda på hur han rymmer, ni ser detta på näst sista bilder. Han klättrar över stängslet. Haha! tror aldrig tidigare jag har hört om en kanin som kan klättra. Egentligen visste jag att han kunde klättra så innan, men han har inte lyckats rymma så på nästan ett års tid nu. Men nu började han tydligen med det igen. Har föresten inte lagt ut bilder på honom på jätte länge, lillplutten.
 
Var hos Major idag, och det finns inte något negativt att säga om idag. Han var hur mysig som helst och ridningen gick jätte bra. Han lyssnade jätte bra, formade sig bra när jag sa till honom, blev kanske lite pigg i galoppen men bättre det än att han är ledsen och inte vill springa alls. Kom även på att jag aldrig suttit ner i trav på honom av någon anledning så jag testade att göra det. Innan har jag tyckt att han annars är ganska skumpig egentligen. Men det gick väldigt bra, faktiskt. Han var väldigt duktig och tog lugnare steg så fort man satte sig ner och gjorde att det blev skönare att sitta ner. 
Kommentarer
Ellen (alatariel)

Jätte fina bilder! Och kaninen var ju bara för söt, haha! :)

Datum: 2012-10-29 Klockan: 15:58:42 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: