Åh, vad jag tycker om denna hästen

Kolla på videon i HD för bästa kvalité. Haha, min babyröst jag använder när vi är på uteritt. HAHAHAHA!
 
Det var inte ens tänkt att jag skulle rida idag, men Frida fick jätte ont i ena benet när hon travade och han var ju igång så det kände dumt att bara låta honom få avbryta mitt i passet. Så jag hoppade upp med jeans och allt på, som tur var hade Kerstin kvar sin hjälm som jag kunde använda och sen fick jag låna Fridas väst, och red en liten stund så att han verkligen skulle få röra på sig. Gud vad fin han var idag! Typ det mysigaste passet jag har haft. Begärde ingenting och travade en bra stund med långa tyglar och sen galopperade jag med först korta tyglar men jag längde snabbt och tillslut bara släppte jag och höll händerna rakt åt. Måste säga att jag är sjukt stolt över honom, han bara galopperade på som ingenting och var så lugn och super fin så och jag hade ändå full kontroll hela tiden. Finns inte något negativt att säga om honom idag. Ord kan inte beskriva hur glad jag är att jag får rida denna underbara häst! Älskar honom så otroligt mycket. Detta skulle jag inte göra med vilken häst som helst, men jag litar på honom till 110%. Jag brydde mig inte riktigt om min sits eller något idag utan jag ville bara se till att han fick röra på sig. Ska definitivt börja rida honom mer såhär, han kändes mycket gladare och lugnare än annars så jag ska verkligen försöka rida många sånna här ridpass.
Och känslan när man galoppera med händerna rakt ut på ett fullblod i full kontroll går verkligen inte att beskriva. Det känns helt fantastiskt, rent ut sagt. Bästa Jouren. ♥
Kommentarer
Ida

Vad använder du för app? :)

Datum: 2013-04-29 Klockan: 17:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: