F x2

 
Tror att det är något med mig och hästar på F det här lägret. Har hittils bara haft Fille och Frans och idag red jag Ferdy första passet. Åh, vad mysig den ponnyn kan vara! Det gick väldigt bra faktiskt, ett av dem bättre passet jag har haft med honom. Han var mjuk och gick riktigt fint på slutet. Dock så var han lite små seg så han sakta av så fort han hade chansen. Gjorde mycket volter och skänkelvikningar, han är GRYM på skänkelvikningar måste jag säga. Satt även ner i traven ganska mycket, riktigt sitsträning för Ferdy är inte den mjukaste hästen. Men jag kände faktiskt att jag kunde sitta med i hans gång bättre än vad jag brukar kunna. Travade av på lite längre tygel på en serpentin och han sänkte huvudet fint.
Efter det passet red jag Fille barbacka igen. Han var så mycket finare i munnen idag, så himla mjuk och följsam. Känslan på passet var faktiskt riktigt bra. Hans trav är TO DIE FOR, så mjuk att sitta på. Vill bara leva så! Till och med när jag körde ökat trav njöt jag. Det ser inte bra ut på bilderna, bilden över är från idag dock, men känslan var väldigt bra. Han var riktigt rolig att rida idag. Jobbade mycket på volten och även skänkelvikningar. Han var väldigt duktig, fast ett tag tyckte han det var lite jobbigt så då slängde han upp huvudet hela tiden. Haha söt! Kändes som samma gamla Fille som jag red innan sommarbetet, inte den jag red i Tisdags som var så sjukt hård i munnen.
Kommentarer
Josäfin Andersson

Åh så fin häst! Mysigt :D

Datum: 2013-08-03 Klockan: 14:55:13 Blogg/hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: