Varierad dag med två skäckar

 
Fin bild på finaste guldponnyn för att han är bäst! Grimskaftet är bortredigerat, så ingen får för sig något.
Blev två pass med två skäckar idag, båda har jag ridit en gång innan vardera. För var det markarbetspass med superfina Betty. Hon var så himla fin idag, gick mycket bättre än förra gången jag red henne. Då var hon helt crazy. Gick super fint med övningen vi hade och var pigg och glad. Vi skulle köra ökad galopp i lättsits runt hela fyrkanten, och vår ridbana är ju inte liten direkt. Jag som då är och alltid har varit ett kontrollfreak inom ridning tyckte första galoppen var lite läskig men efter ett tag tyckte jag bara det var riktigt roligt att galoppera så fort. Trots att hon är väldigt pigg så känns hon ändå väldigt trygg och snäll. Så på slutet var det jag som ökade på henne. Hon var så sjukt glad att få springa av sig och jag njöt av att bara galoppera runt. På slutet gick hon riktigt fint i traven och sökte sig fint neråt utan att överböja sig. Efter det red jag ut på Franz, det gick skit. Han var hemskt att rida ut på. Ville bara sitta av hela ritten och njöt inte en sekund. Ingen kommentar.
Nu är ju lägret slut och ridskolan börjar som vanligt. Imorgon ska jag ut till Major, får se vad vi hittar på. Har en plan A och en B beroende på omständigheterna.
Kommentarer
Stella

Vad roligt att det gick så bra med Betty, gillar henne också - hon är en härlig häst :)

Tråkigt att det gick så illa med Franz :/ Men ridskolehästarna är ju inte så vana att få komma ut i skogen så det kanske var därför? :(

Datum: 2013-08-05 Klockan: 21:22:06 Blogg/hemsida: http://wecandoittogether.blogg.se
Ebba lagerström

Haha, hade missat inlägg så kanske lite sen kommentar men ;)

Tråkigt med franz, men blir väl som om man har så långa ben & inte koll på något!

Roligt att det gick bra med lilla Bettan, världens finaste tant ;)

KRAMKRAM!!

Datum: 2013-08-06 Klockan: 09:55:13 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: