Nog det läskigaste jag varit med om

 
 
 
Som jag nämnde nydligen skulle jag ju idag ut och rida en hät. Det var alltså en ponny som heter Dilba, ponnyn på första bilden. Hon är 5 år, är min kompis Bellas medryttarhäst och det var nu ett bra tag sen jag red henne senast. Det började bra och vi red ut och hon var avslappnad. Men dem hade inte blivit ridna på ett par dagar och plötsligt far hon iväg i fyrsprångsgalopp rakt in i skogen. Gick verkligen inte att få stopp på henne hur mycket jag än försökte, hon är nära på att springa in i träd men hoppar ett rejält språng åt sidan och plötsligt flyger jag över halsen, landar precis framför henne.
Under en sekund trodde jag att hon skulle springa rakt över mig. Men hon stannar blixtsnabbt. Satt upp igen efter ett litet tag och skrittade tillbaka till stallet, vi skulle hoppat lite men det var för hårt underlag. 
Är fortfarande lite i chock. Tror ngo det har varit det läskigaste som hänt mig. 
Kommentarer
Matilda Olsson

Ojjj, du skadade dig inte va? :O
Ta hand om dig! <3

Datum: 2013-12-18 Klockan: 20:49:55 Blogg/hemsida: http://mmatildaoolsson.blogg.se
Molly

Det är hemskt när de sticker och man känner att: Shit, den här hästen kommer verkligen inte stanna. Speciellt om underlaget är lite osäkert :s Men nu är du en erfarenhet rikare, man får se det så!;)

Datum: 2013-12-18 Klockan: 22:34:38 Blogg/hemsida: http://nordwest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: