Fille - den nittonde februari

Absolut första bilden på mig och Fille. :) Dock blundar han ju, men han är så fin ändå. 
 
Tänkte att jag gör en utvärdering på ridpasset igår när jag ändå åker på Kryssning med Julia. 
Fick rida prinsen. Han var rätt jobbig i början, PIGG och okoncentrerad. Fick för sig att vi skulle galoppera var och varannan meter, fick ruska tag i honom ett par gånger och ibland svänga in på små volter så han var tvungen att sakta ner farten. Men mot slutet blev det bättre, och han började lyssna mer och gick i form lite då och då. Övningen vi hade med skänkevikningar gick över förväntan och han gick faktsikt super fint när han väl började lyssna. Fick till ett par lagom fina galoppfattningar på slutet, i början fattade han av sig själv hela tiden. Dock hade mina armar en tendens att bli väldigt raka idag av någon anledning, och det märkte Emily också. Vet inte varför det blev så, haha. Får se till att det inte blir så något mer! Sen var han ovanligt glad i boxen efteråt, tills jag skulle flytta på honom när han hade ställt sig på tvären. Då fick han ett ryck och tyckte att "nej det går inte för sig" och blev rejält sur, öronen bakåt och försökte sparkas lite. Fjanten.
Men det var ett helt okej pass, men han kan faktiskt den där hästen, bara han börjar lyssna.
Min finaste, finaste, FINASTE prins!
Kommentarer
EBba!

:0 Varför hade ni inte Åsa????

Kram Ebba!

Datum: 2013-02-22 Klockan: 15:37:42 Blogg/hemsida: http://bffryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: