Ain't it fun

 
Jag vet inte om jag har nämt det men idag började igångsättningslägret, alltså att man sätter igång hästarna nu efter sommarbetet, och jag fick Fille. Blev så sjukt glad! Första att rida honom för denna terminen kan jag skryta om nu ett tag. Vi åkte till deras sommarhage och sen red vi tillbaka till stallet. Pigg häst var bara förnamnet. Men han var glad i alla fall. Sen har vi bara gjort hästarna fina idag. Efter att vi tvättat dem fotade Matilda mig och Ebba. Tusen tack till henne! 
Det märktes att han inte blivit hanterad på ett par veckor nu för idag kändes det vissa stunder som att vi var tillbaka på ruta 1 igen. Han var lugn i boxen men annars noll respekt och har blivit påsprungen ett bra antal gånger idag. Som värst var det när Matilda skulle fota oss och vi började närma oss stallet igen men jag vägrade ge mig så jag vänta tills lugnade sig, vilket tog ett bra par misslyckade försök till halter innan han lugnade sig. DÅ fick han gå in till stallet. Det är sjukt hur jävlig den ponnyn kan vara. När vi sen skulle till hagen lyckades han springa över mig ut från boxen och jag blev klämd mellan honom och boxdörren men jag lyckades få in honom in i boxen igen och sen på vägen till hagen gick han faktiskt att stanna bara han såg att jag stannade. Gav tjockisen lite gräs varje gång han gjorde det så får han någonting att tänka på. Bilder på Tintin och fler bilder på Fille och mig kommer.
Kommentarer
Anonym

Fille... Fille.. Fille!!
Tur i alla fall att du höll i honom, annars hade vi nog haft en filli fjonk på rymmen ;)

KRAMKRAM!!!

Datum: 2013-07-29 Klockan: 18:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: