I DID IT

 
 
 
 
 
Barbacka uteritt på Major - check. Man märkte direkt att han inte var van vid att ridas barbacka för han är ju så vass så dem har undvikigt att göra det, när jag skulle ställa upp honom för att sitta upp stirrade hans snett på mig. "Hallå, du har ju glömt något!" Haha! Söt. Man kände hela hans rygg rätt rejält, det var väl inte den mest behagliga häst jag ridit barbacka på och jag var helt säker på att jag skulle åka av. Men jag satt kvar hela uteritten. Red den rundan som syns på den lilla bilden (klicka på den så blir den större) och red alltså först genom skogen. Det var sjukt mycket mygg och flugor så han skakade på sig konstant och sparkade under sig då och då och marken var ganska ojämn med mycket rötter och så vidare. Travade även ett par raksträckor och det gick bra. Någon galopp ville jag inte testa på så det blev mest skritt men det var super mysigt ändå.
Hade även som planerat grimskaftet på som halsring för första gången, jag lyckades göra halt med den ett antal gånger, det kan behöva lite finslipning, men att svänga gick helt utan problem bara jag visade tydligt med vikten, benen och halsringen. Sjukt nöjd.
Usch vad ont jag kommer ha imorgon. Men jag har fått det gjort i alla fall. Ska nog kanske rida honom barbacka någon annan gång, men om ett tag i så fall.
Mamma filmade också en del om någon vill se det så kan jag nog lägga ut en video.
Kommentarer
EBBA LAGERSTRÖM

JA VILL SE!!!

KRAMKRAM!!

Datum: 2013-06-06 Klockan: 21:01:29 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Ellen (alatariel)

Åh vad det låter kul! ^^
SV: Tusen tusen tack Sofia för dina fina kommentarer! ♥

Datum: 2013-06-06 Klockan: 21:57:27 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi
Ellen Talus

Gud va mysiga bilder! Superfin blogg! :D
Hoppas allt e bra med dig, kraam!

Datum: 2013-06-08 Klockan: 11:00:55 Blogg/hemsida: http://ellentalus.horseworld.se/
Anonym

SV : TACK TACK TACK!!!

KRAMkRAM!!!

Datum: 2013-06-08 Klockan: 11:14:23
EBBA LAGERSTRÖM

Oj, glömde skriva mitt namn igen ;)

KRAMKRAM!!

Datum: 2013-06-08 Klockan: 13:07:19 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
EBBA LAGERSTRÖM

Sv : Oj, vi kanske är tvillingar från andra planeter typ ;)

Tack så jätte mycket!!
DU har också utvecklats helt enormt mycket måste jag säga, du rider jätte bra & har grymt bra tänkt kring hästarna!!!!
Hoppas också att du får ha ett bra humör resten av ditt liv Sofia!! :)

KRAMKRAMKRAM!!!!

Datum: 2013-06-08 Klockan: 13:07:33 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: