Bullen 2013-03-10

 
Från en photoshoot för ett tag sedan. Sjukt kallt men tur att jag hade mössa, vantar och jacka nära att värma mig i sen.
Precis kommit hem efter att ha ridit en pigg och busig Bullen, som jag red första gången den här dagen om någon minns. Först gick han rätt fint. Men han blev rätt taggad redan efter första galoppen. Men jag fick ett par bra galopper tillsist, han fattade fint där jag ville och stannade där jag ville. Ett par mindre bockningar här och var men sån är han ju. Dock blev han lite taggad efter ett tag och när jag fattade galopp bockade han och allt var han nu gjorde så jag tappade stigbyglarna och fick inte stopp på honom utan han bara ökade och ökade. Så tillslut dunsade jag ner i marken, han är ju rejält skumpig så att sitta kvar på honom utan stigbyglar är inte särskilt lätt. Särskilt om du bara har ridit honom en enda gång innan. Angelica (som vi red för) frågade varför jag slängde mig av, hahaha. Det såg tydligen ut som om jag bara satt av mitt i galoppen. Hahaha! Jag skrattade bara och satt upp igen direkt. Valde dock att rida resten av lektionen utan spö, och jag galopperade en gång till och då gick det ju bättre. Men jag är väl lagom nöjd annars. Formen var inte där idag, men jag försökte och jag kände att det var nog inte långt ifrån att han skulle lossna vissa stunder. Men det var kul i alla fall, och det verkade han tycka också. Han brukar annars kunna vara lite slö så kul att ha lite fart på han. Haha! 
Bara 94 gånger kvar nu. Woho!
Kommentarer
Ebba!

HAHAHA, jag blev helt chockad när du satt på marken ;)
Trodde hade suttit av, igen ;)

Kram Ebba!!!

Datum: 2013-03-10 Klockan: 12:27:32 Blogg/hemsida: http://bffryttarna.blogg.se/
Ebba!

HAHAHA, jag blev helt chockad när du satt på marken ;)
Trodde hade suttit av, igen ;)

Kram Ebba!!!

Datum: 2013-03-10 Klockan: 12:27:32 Blogg/hemsida: http://bffryttarna.blogg.se/
Ebba!

SV; HAHAHAHA, jag såg faktis inte?
Men det lät ju så på vår ridlärare ;)
HAHAHAHAHA!

Kram EBba

Datum: 2013-03-10 Klockan: 14:47:38 Blogg/hemsida: http://bffryttarna.blogg.se/
Ebba!

Hahaha, ja! Liksom man slänger sig ju inte av direkt!
;)

Kram Ebba!

Datum: 2013-03-10 Klockan: 16:43:43 Blogg/hemsida: http://bffryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: