Hopptävling på en trött ponny (avramling)

 
 
 
Var rejält taggad för hopptävlingen idag. Hoppades verkligen på att det skulle gå bra, men jag var ändå rejält nervös, tror att jag kände på mig att något skulle gå snett. Han kändes ganska vanlig, hade dock lite problem att få igång honom i galoppen vilket jag tyckte var konstigt. Man brukar ju knappt ens hinna tänka ordet galopp innan han far iväg. Det kändes inte riktigt som det var Fille jag satt på, han hade ingen ork alls. Hoppade fram på två hinder och han kändes väldigt trött, inget sug alls. Försökte driva på med både benen, rösten och sätet men galoppen gick i slow motion ändå. Började hoppa banan, först hindret slängde han sig över och jag försökte driva på mycket i svängen till hindret efter. Där stötte han emot bommen lite men hindret var kvar. Det var mitt fel sen för jag drev inte på ordentligt till hindret efter och när jag ställde mig upp stannade han, jag flög fram och då ville han vara duktig och hoppa ändå, jag flyger långt fram på halsen och hänger kvar där någon sekund tills jag tillslut släpper taget och faller till marken. Ni ser detta från en video på nedersta bilden. Hoppade dock upp igen efter och blev tillfrågad om jag ville hoppa klart banan, men jag kände att han nog inte skulle orka det så jag hoppade bara ett extra hinder för att se till att jag inte skulle bli rädd. Blev ju utesluten så fick gå hem utan rosett, fast vad gör det?! Det bra är väl att jag inte slog mig och mår bra nu. Videon kommer nog ut senare, har man väl en video på en avramling för första gången är det klart att den måste visas upp såklart. Haha!
Kommentarer
Ebba!

DU skickar vide/bilder till mig? eller skulle Matilda göra det??

Kram Ebba!!

Ps. tur att det gick bra & det går ju bar alltid annars, så detta är nog bara en en gångs grej!

Datum: 2013-03-31 Klockan: 20:00:47 Blogg/hemsida: http://rabbitstars.blogg.se
Ebba!

SV: Skicka gärna alla hoppbilder, ja du fattar! ;)
OM de inte tar alldeles för lång tid<??

Kram Ebba!<3

Datum: 2013-03-31 Klockan: 22:06:38 Blogg/hemsida: http://rabbitstars.blogg.se
Ebba!

Sv: Det blir TOPPEN BRA Sofia!!
Vad heter din test blogg??
Kram Ebba!

Datum: 2013-04-01 Klockan: 10:20:03 Blogg/hemsida: http://rabbitstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: