You want a martyr? I'll be one.

 
Idag red jag söteponnyn på bilden, min fina Fille. Denna bild är dock inte från idag utan från förra gången jag red honom, den är från en video egentligen. Synd bara att jag tittar ner just här.
Han var i alla fall riktigt rolig att rida idag, sammarbetsvillig och väldigt koncentrerad för att vara han. Försökte verkligen jobba honom idag men han hade inte riktigt lust med allt det där att gå i form. Gick väl rätt bra egentligen hela lektionen, han kan dock mycket bättre. Men han blev aldrig sådär okoncentrerad och springing som han brukar bli. Lite taggad och glad här och var men inget stort. Körde en rätt rolig övning att man skulle rida som ett "ruter" på volten. Galoppen chockade mig idag, den var otroligt lugn och fick nästan mer driva på än minska. Hade dock önskat att han verkligen hade lossnat vilket han inte riktigt gjorde. Kände att jag verkligen kunde sjunka djupt ner i sadeln både i traven och galoppen. Jag rider ju inte Fille med snodd längre och har inget gjort det på ett bra tag nu men Åsa sa att hon inte tyckte jag behövde den längre efter som jag verkligen hade börjat få en bra känsla på honom. Det blev jag riktigt glad av. Fick en hel del bra kritik och råd av henne annars också. Alltid kul!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: