Dilba ♥

 
 
 
 
Jag nämnde ju att jag skulle ut och rida ett sto idag. Och här är hon, Dilba 5 år, svenskt ridponny/arabisk fullblod, D-ponny. Min vän Bella frågade mig för ett tag sedan om jag ville rida henne någon gång så jag och Bella (som då inte äger henne men är den som rider henne varje dag) åkte ut idag direkt efter skolan.
Hon är hur mysig som helst i hanteringen, en riktig liten pärla. Hon är vinglig att rida eftersom hon är så ung, men hon är väldigt pigg och framåt. Jag red fram lite och provade henne, hennes galopp är nog det mest vingliga, hon blir lätt väldigt taggad och ramar man inte in henne ordentligt blir den riktigt vinglig, ryckig när man svänger och lite jobbig att sitta på nästan. Det var ett par hinder framme så vi hoppade även lite (hindrerna stod på samma sätt som som det gör på bilden i detta inlägg från Signes blogg), inga höjder alls eller så. Hon har sjukt behagliga och fina språng måste jag säga och EXTREMT fin hoppteknik. Det kändes super!
Bella hade ridit klart på Magnum, som syns på översta bilden, och gick in och skulle sen fota mig så jag jobbade henne mest i skritt. Dilba har rätt svårt att ställa åt vänster. Högervarvet gick super, men i vänster gick det inte alls att ställa henne. Men efter mycket jobb så ställde hon även åt vänster. Sen hoppade jag över ett hinder ett par gånger.
Sen skulle vi egentligen skritta ut en sväng men vi hann knappt ut från banan när en presenning fladdrade till för att det blåste så mycket så Dilba blev rädd och for upp i luften och åt sidan så jag åkte ner i backen. Dock landade jag iprincip på fötterna och jag höll fortfarande i tyglarna så det blev ingen skada skedd. I helhet kändes det ganska bra, hon är mycket att vänja om sig vid men tillslut så vande jag mig. Men både jag och Bella var nöjda och så nu är det planerat att jag har hand om henne varje Måndag. Det ska bli riktigt kul och jag tror och hoppas att ni kommer få höra mer om henne. 
Kommentarer
Ebba!

Sv: Det är inte fel på din dator ;)
Bilde syns inte så ska fixa det!!
Kram Ebba!

Datum: 2013-05-04 Klockan: 14:07:57 Blogg/hemsida: http://bffryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: