Don't ever get the feeling that you're missing the mark

 
 
Två bilder på min fina kusin Moa från igår. Tyckte lite synd om henne när jag halvt tvingade henne att sätta sig på den där bänken, den var så blöt. Haha!
Var precis ute hos allra bästa fuxherren en sväng. Galopperade fram i lätt sits och alltså vad busig han blev då. Så fort jag gjorde fattningarna ruskade han på huvudet och det blev mest lite små hopp in i galoppen. Gud vad jag skrattade. Det blev dock inga bockningar eller så utan han mest slängde på huvudet. Sen la mamma fram lite bommar åt mig, tre travbommar på ena långsidan och en bom på andra. Först blev anståndet helt knas på travbommarna så han snubblade mest men vi fixade till det och då gick det galant. Körde sen galopp över den ensamma bommen, det gick också galant. Ett par gånger blev han lite för glad så han tog små skutt över bommen istället. Även där gav han mig ett riktigt gott skratt. Dock höll det på att gå riktigt snett en gång, avståndet till galoppbommen blev lite fel när vi kom in och när han insåg det och försökte springa undan snubblade han rätt så rejält och det kunde enkelt ha slutat med att jag hade legat på marken. Men det vart ingen skada på någon av oss så jag galoppera över bommen en gång till och då gick det bra. Han är en riktig naturbegåvning när det gäller bommar måste jag säga, vet exakt hur mycket han behöver öka eller minska för att komma rätt. Sen var han riktigt, riktigt mysig efteråt. Stod och kliade honom massor och han sänkte ner huvudet och verkade verkligen njuta av det. Finaste Jouren! ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: