Love and other simple things

 
 
Förlåt att jag har uppdaterat dåligt, men har varit lite nere och inte haft mycket bilder eller bara något att skriva om.
Idag var det dressyrtävling med fina Majsan, så jag begav mig till stallet tidigt imorse. På framridiningen ute på lilla ridbanan var hon först jätte seg men senare blev istället svinpigg och stark. Eftersom hon väldigt, väldigt lätt blir extremt framtung och stark och nästan omöjlig att stanna så körde jag jätte mycket halter och hon lyssnade tillslut väldigt fint, gick även bra fram på skänkeln tillslut. Väl uppe i ridhuset när jag skulle tävla så var hon mycket lugnare. Blev några steg skritt när det egentligen skulle vart trav, resten av programmet gick helt okej och hon hade ett jämt och lugnt tempo i traven. Tänkte inte mycket på formen utan försökte bara rida nogranna vägar. Dock var första galoppen katastrof, hon var oförbered och seg, samt var jag nog lite för försiktig så fattningen blev dålig och det blev kanske bara tre galoppsprång innan hon saktade av självmant. Men jag laddade om för andra galoppen och där vart fattningen mycket bättre och galoppen blev rund och super fin. Blev inga super poäng egentligen, men det kunde ha varit mycket sämre. Det var i alla fall ryttarmärke 2 jag tävlade så det var ingen 1, 2, 3 placering o.s.v. utan man fick bara poäng. Men jag är nöjd med lilla May i alla fall. Tycker faktiskt riktigt mycket om henne, har ju fått rida henne fyra Torsdagar i rad nu och hon är faktiskt en riktigt trevlig häst. Ni får även en liten miniatyrbild man kan klicka på, på oss från idag. 
Kommentarer
Ebba LAGERSTRÖM

Vilka poäng fick du?
Vad kul att det gick bra i alla fall!!!

Kram Ebba!

Datum: 2013-05-09 Klockan: 15:57:00 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: