Inspo

 
Eva Roemaat är min allra största inspiration inom ridsporten. Hon är så otroligt duktig, får allt att se så lugnt och enkelt ut. Detta är väl inte en av hennes typiska videos men den är väldigt simpel och visar hur duktig hon är utanför trickträning och allt sånt också. Och Shilas är så himla fin också. Älskar haflinger, dem är så himla fina.
Så här tycker jag all ridning ska se ut, oavsett vilken utrustning du rider med så tycker jag att man ska sträva efter en lugn och avslappnad häst som gillar det den gör. Tycker även denna video är ett bra exempel på att all utrustningslös ridning inte är flängigt och allt vad folk nu säger.
 
 
Ally Wilson är också en stor idol för mig. Hon rider väldigt mycket "vanlig" ridning men hon är så sjukt duktig okså när det gäller att rida utan utrustning med hennes super fina häst Callie. Denna videon är från hennes andra kanal så vill ni se lite mer seriösa och redigerade videos så kan ni klicka in på hennes riktiga youtube kanal. Så imponerande att kunna galoppera i bara halsring på ett öppet fält sådär. Det är inte alla som kan göra. Och Callie bara tar det lugnt och är väldigt avslappnad.
 
Bara två klipp då som inspirerar mig helt enkelt. Tycker ni att jag borde lägga ut fler sånna här inlägg kanske eller är det något som är helt ointressant?
Kommentarer
Sanna Bäckström

Lägg ut fler, riktigt roligt att kolla på! :D

Svar: Gud vad glad jag blir, dina kommenterar är verkligen oslagbara! Tack så mycket för din tänk runt detta också. Kram <3

Datum: 2013-11-26 Klockan: 17:26:55 Blogg/hemsida: http://sannas.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: