I'd stay here with you

 
Hoppningen idag gick väldigt bra faktiskt. Han var likadan som i Måndags, väldigt upp och ner. Ena sekunden var han jätte seg och små tvekade på vissa hinder medan han glatt galopperade på framåt mot andra hinder. Vi hoppade först fram och då gick det faktistk riktigt bra vissa språng. Han hoppade bra och det var inget som gick dåligt direkt utan han hoppade bra och fick bra tempo. Fick hoppa några språng på cirka 80-90 någonstans på framridningen. Sen skulle vi hoppa alla hinder som en bana på fem språng, då fick jag hoppa 90 men jag tror att ett hinder måste varit några centimeter högre än det för hon sänkte ner det sen direkt efter till Frida och då var det hindret tydligen 90 så något hinder kanske låg på 95 då. Banan gick dock inte alls bra, haha. Sådär så man skäms lite när man hoppat klart. Fick inget jämnt tempo alls och alla avstånd blev helt konstiga, han fick bryta av till trav några steg innan vissa hinder för att vi kom in så fel men han hoppade ju ändå allt helt utan problem utan det var jag som red slarvigt och sämre då. Sen så är ändå 90 cm en hel bana ganska högt för honom, för han är så inte så jätte stor egentligen. Synd att behöva avsluta det dåligt, men jaja. Fick höra efteråt av Helene, som jag bara hoppat för nu fyra (läs: FYRA) gånger, att hon såg stor skillnad på min hoppsits och den var stadigare o.s.v och det kändes riktigt, riktigt bra att höra. Kommer längta ihjäl mig till nästa hoppkurs nu men får vänta två veckor.
Kommentarer
Ellen (alatariel)

Så fint som vanligt! :)

Datum: 2013-10-30 Klockan: 18:58:14 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi
EBBA LAGERSTRÖM

Så verkligen så bra ut Sofia, du har gjort ett otroligt arbete med honom, en helt annan ponny när du rider honom! <3

Kram!! <333

Datum: 2013-10-31 Klockan: 09:46:52 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
EBBA LAGERSTRÖM

Sv : Åh, Sofia, asså jag kan aldrig tacka dig nog för allt fint du säger!
Bara att försöka tacka dig att jag får ha dig som nära vän går seriöst inte! Det du säger betyder sjukt mycket och jag blir seriöst gråtfärdig av lycka när du jämt är så snäll!
Orden räcker inte till för fem ören, tack, tack, tack, tack! TACK för att du finns! <33

Datum: 2013-10-31 Klockan: 09:47:19 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
EBBA LAGERSTRÖM

Sv : Det är samma för mig, känns som att jag och Betty ibland är på ruta ett, men efter alla fina ord från allt & alla förstår man verkligen!
Du och Fille är inte på ruta ett längre, långt där ifrån! <3

Lägg gärna upp fler bilder, alltid kul att ha och att kunna visa!
Ska skriva ett inlägg om NH nu, fast det kommer att publiceras nästa vecka på tisdagen! :) <3

Datum: 2013-10-31 Klockan: 12:34:23 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Elin Ringqvist

svar: Jaaa haflinger är så himla fina, min kompis hade honom förut! Helt galen ponny.

Datum: 2013-10-31 Klockan: 18:00:44 Blogg/hemsida: http://ringqvistelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: