Toppen dag

 
Detta kan inte beskrivas som annat än en toppen dag. Först bar det ut till ridskolan och jag red ett markarbetspass på Fille, sen åkte jag och Ebba ut till Major och hon filmade och fotade, sen hem till mig en stund då och hon fick hälsa på Tintin för första gången. Hon blev lika kär i honom som alla andra som träffar honom. Han är rätt charmig alltså. I alla fall tänkte jag i detta inlägget skriva om passet med Fille och Major skriver jag om senare och då kommer det massa bilder. 
 
Passet gick i alla fall bra. Han var lite små seg i början faktistk, ganska döv på skänkeln. Men efter att ha galopperat så vart han pigg kan jag säga, helt galet pigg vissa stunder. Det var en väldigt rolig övning tycker jag faktiskt. Över ett par av trav bommarna skulle man släppa stigbyglarna ibland och jag fick väldigt positiv kritik angående det, att jag tydligen kom upp ur sadeln bra utan stigbyglar. Sen skulle vi över galoppbommarna och herremingud alltså vad Fille blev glad. Han brukar kunna vara svår med galoppbommar ibland men han vart så taggad så det var inte klokt, aldrig varit med om att han varit så pigg i galoppen. Bara race:ade över dem. Haha, men det var faktiskt riktigt kul. Fick mycket beröm för min balans vilket jag blev chockad över. Det är nog något jag aldrig fått beröm för annars och det är inget jag själv direkt lägger märke till hos mig, men det var kul att höra. Hon tyckte att jag var väldigt stadig, kom upp bra i lätt sits och hade bra balans över bommarna utan stigbyglar. Super roligt att få höra postitiva saker. 
Kommentarer
Ellen (alatariel)

Alltså wooow vad fin bild!

Datum: 2013-10-29 Klockan: 20:36:14 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: