Världens mest perfekta häst

 
 
                                                 
 
 
 
 
Åh vad fin den här hästen är. Är lyckligt lottad som har en sån fin häst att få rida. Fick tyvärr rida inne i ridhuset så det blev inte de bilderna jag hade förväntat mig, och som ni ser är t.ex. galoppbilden super suddig men vissa är rätt fina. 
Han var helt perfekt idag. Riktigt pigg, framåt och glad men samtidigt riktigt lugn och avslappnad. Red för första gången ett helt pass med halsring, skrittade bara ut en liten bit med repgrimman. Detta blir alltså femte gången jag rider honom i halsring och han beter sig som om han inte gjort något annat i hela sitta liv. Höll faktiskt i ett spö, inte jätte mycket som framåtdrivande utan använde det lite som förstärkning av halsringen lite längre fram på halsen. Gjorde mycket från trav avbrott och även lite skänkelvikningar. I galoppen var det fart i honom i alla fall. Efter en stund tog jag faktiskt av halsringen. Första gången jag gjorde det men det gick super bra. Hade tänkt att bara trava men Major gjorde själv en galoppfattning så då lät jag honom galoppera runt som han ville. Travade även av utan halsringen. Gud vad han var duktig alltså, så stolt och nöjd. Blir gång på gång imponerad över hur lättlärd han är och hur han verkligen tar allt med en nypa salt och sånt lugn. Så fin är han. ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: