Pigge

 
Haha, ni skulle sett mina knän efter att ha tagit dessa bilder. Satt på knä i blött gräs så mina byxor var helt genomblöta.
Idag fick jag rida Olympic, även känd som "Pigge", för första gången. Han är ju känd för att vara välidigt pigg och spänd men det gick faktiskt bra, han gick ett pass innan så han var rätt svettig redan när jag satt upp så han var faktiskt lite seg. Gick knappt att få galopp ibörjan för han var så trött. Han gjorde klockrena framdelsvändningar måste jag säga, dem gick super bra. Han var lite spänd i början och gick med huvudet högt men mot slutet slappnade han faktiskt av riktigt fint och sänkte sig neråt. I början så hängde jag med lite ner nästan, därav ser ni att på en av bilderna blev mina armar väldigt raka just där. Bakbenen hade nog hängt med bättre om det hade funnits mer framåtbjudning i honom, haha. De två första bilderna är från i början av passet och de två sista från slutet så man ser ju lite skillnad i alla fall. Min sits var faktiskt stundvid mycket bättre än vad den brukar vara, sen har jag en tendens (vilket syns på bilderna) att höja ytterhanden på något konstigt sätt och jag har en del andra brister men det går framåt och jag försöker förbättra dem. 
 
Kommentarer
Elin

Åh har ridit Olympic en gång och han är så mysig. På bilderna ser ni superfina ut!!

Datum: 2013-09-07 Klockan: 19:01:24 Blogg/hemsida: http://ringqvistelin.blogg.se
Ellen (alatariel)

Ååh vad fin den första bilden är! Så vacker! :)

Datum: 2013-09-07 Klockan: 20:28:53 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: