Watch me fall above like a vicious dove

 
Ännu en bild från photoshooten jag hade i förrigår. Blev rätt förtjust i den här bilden, trots att min tröja blåser upp lite och får mig att se större ut än jag är. Haha!
Som sagt var det privatlektion på Fille idag för Helene. Det gick verkligen super bra! Fick tänka mycket på min handposition som verkligen inte är bra annars. Fille har aldrig gått så bra som han gick idag. Fick en ärlig form som verkligen höll sig, han släpper så lätt stödet och bara krullar ihop sig. Idag kände jag verkligen att han faktiskt tog ett ärligt stöd och verkligen jobbade genom kroppen. Vi jobbade mycket på volten vilket Fille verkligen behöver, han behöver lossna i sidorna först. Han blev väldigt stark när vi gick ut på långsidorna ett par gånger men blev bättre på volten. Galoppen har han ju lite svårare för, den gick okej. En sak jag fick lära mig är att han inte lossnar förän du verkligen driver på med hela kroppen, vilket jag inte tänkt på innan. Så fort jag gjorde det släppte han nästan på en gång. Kändes bra att få en del bra kritik också. Han kan ju verkligen gå så himla fint, men det är ju jag som har saker att träna på och han gör verkligen inget gratis den där ponnyn. Men en riktig läromästare är han, man får verkligen lära sig göra precis rätt och när han väl går sådär bra kan inget slå den känslan. Åh, han är så himla fin. Ett av dem få pass jag önskar att någon hade fotat eller filmat.
Får faktiskt rida 5 gånger den här veckan, lite lyxigt faktiskt. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: