Jag undrar bara vart det gick fel

Häromdagen började jag följa en användare på instagram som heter Unhappyhorses. Jag såg även att Elvira skrev ett inlägg om samma användare så då kände jag ännu mera lust att också nämna det. Här är Elviras fantastiskt bra inlägg!
 
Det som upprörde mig mest och gjorde mig mörkrädd på denna användare var varken den som lägger upp bilderna eller bilderna, även om det var en kniv i hjärtat även det, utan det var kommentarerna. Alla hästmänniskor med noll sympati för hästarna verkade liksom ha samlats allihopa här och kommenterat. Så här såg några kommentarer ut med tillhörande bilder.
 
 
 


 
 
 
 
För mig är det så uppenbart att dessa hästar visar att de känner smärta eller missnöje eller obehag av något slag. Oavsett om folk anser att detta inte är en grov form av djurplågeri eller att det bara är en ögonblicksbild så förstår jag verkligen INTE hur man kan säga att detta är okej, att det inte är något fel med det och att hästen inte alls känner smärta. Mer brist på empati får man leta efter.
 
Jag blir så ledsen djupt in i själen samtidigt som jag blir arg. Jag vill så gärna att våldet i hästvärlden ska minska men sånt här får mig att tappa allt hopp. Jag har inga ord just nu helt enkelt. Vill mest gräva ner mig.
Elvira satte dock ord på mina tankar så ni borde verkligen läsa henne inlägg som sagt, för hon är grym. 
 
Ta hand om er och era hästar väl.
Kommentarer
Molly

Höjden av idioti är nu uppnådd (vissa människor kan nog höja ribban lite till också) Bilderna två och tre + den kommentaren, haha säger samma som dig: Vad gick fel där liksom? "...his mouth closed" vad f*n tror personen att alla de där läderremmarna hindrar den från att göra?, är inte det självklart och ytterst enkelt att lista ut? Och det där med "softest bit" Men jaha då vart det helt plötsligt okej? Spelar ingen roll hur man sliter och drar till hästen blöder för det är ju trots allt "det mildaste bettet." Jag tror sånt här borde kategoriseras som något man kan vara allergisk mot. Ska nu försöka fokusera på alla grymma hästmänniskor istället så man blir på bra humör igen haha.

Svar: Jo, lite så känner jag också.PRECIS! Det var precis det jag tänkte. Det är ju inte så att det kanske är nosgrimman som gör att hästen inte gapar liksom? Hallåå...? Och samma med att det är det minst skarpa bettet. Åh.

Ska nog göra det också. Blir väldigt lätt så att jag fastnar på det negativa i hästvärlden så får försöka hålla mig till de som faktiskt gör något bra.
Sofia Krantz

Datum: 2014-08-13 Klockan: 20:43:29 Blogg/hemsida: http://nordwest.blogg.se
Horsesbystewart

Tänk att man aldrig slutar förv

Datum: 2014-08-14 Klockan: 12:00:30 Blogg/hemsida: http://horsesbystewart.blogg.se
Horsesbystewart

Oj råkade skicka för tidigt ;-)

Tänk att man aldrig slutar förvånas, det tycks omöjligt att förstå denna rena idioti :( skulle bara vilja få dem att vakna, se och känna... Precis som hästarna gör! Jättebra att du också uppmärksammar, jag blir återigen påmind om hur viktigt det är att alla som ser höjer sin röst, och sitt ifrågasättande ... Ifrågasättande till kvalificerat djurplågeri 2014!

Svar: Precis. Man önskar så gärna att man kunde tycka på någon knapp som gjorde att dessa människor fick mer empati för djuren. Men så enkelt är det ju inte. Men man får göra det man kan i alla fall.
Sofia Krantz

Datum: 2014-08-14 Klockan: 12:04:03 Blogg/hemsida: http://horsesbystewart.blogg.se
EBBA LAGERSTRÖM

Gösses... Detta är helt sinnensjukt tycker jag. Översta bilden är nog något av det värsta jag sett & näst sista. Jag är ändå inte överdrivet känslig om hästen har öppen mun på EN bild, ofta tuggar ju hästarna på bettet och även om det kanske inte är jätte bra att dem gör, så känns det bättre än att nosgrimma sitter så hårt att dem inte ens kan öppna munnen. Men detta var ju sinnesstört.. Att människor har hjärta till detta asså.. :( <3

Kram! <3

Datum: 2014-08-14 Klockan: 20:34:51 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: