Ååååh

 
 
 
Efter dagens uteritt har jag inga tvivel längre. Wow, wow, wow, vilken häst alltså. Kan ge mig själv en ärlig klapp på axeln för idag gjorde jag ett bra jobb.
Melody går ju på lösdrift, något jag är stort fan av och det är riktig roligt att lära känna de andra hästarna samtidigt och gillar stallet super mycket och deras sätt att ta hand om hästarna. Att Melody gick utan nosgrimma gjorde mig typ överlycklig. Jag och Lena, som då äger stallet men egentligen inte är ägare på Melody (Melodys riktiga ägare bor i Afrika så det förklarar väl sitt), red ut en sväng för dem har ingen ridbana just nu. Kände så fort jag satt upp att jag gillade henne. Hon var riktigt avslappnad och lugn, hade mjuka och behagliga gångarter. Sen var så super känslig på alla hjälper och väldigt framåt,  hade mycket motor. Hon var väldigt glad att få komma ut, det bara lyste om henne av glädje. Vi red inte så länge, någon halvtimme och skrittade och travade bara då Lena skulle iväg. Förutom sista traven vi skulle göra för då övergick det i några galoppsprång för Melodys del. Inget allvarligt utan hon vart bara glad och framåt. Perfekt och mysig uteritt verkligen. 
 
Det var verkligen så himla mysigt och jag är helt förälskad i hästen. Och ser ni hur fin hon är? Känslan när båda två trivs med varandra så på direkten är helt amazing. Ska ut på lördag till henne igen och då kommer vi bestämma lite mer om hur många dagar i veckan det blir i framtiden också här.
Bara för att jag har lyssnat på Daughtry hela dagen så kör jag ett citat ur deras låt;
"Well I'm starting to believe that this could be the start of something good." ♥
Kommentarer
Josäfin Andersson

Åh vad roligt! :DD

Svar: Jaa! :D
Sofia Krantz

Datum: 2014-02-05 Klockan: 09:04:21 Blogg/hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/
Elin

Gud vad roligt, superfin häst också, ser mysig ut :D Vart är det hon står någonstans?

Svar: Ja. Hon är riktigt fin verkligen. :) Åh.. har blivit tillsagt av ägaren att inte ge ut stallet tyvärr. Men vill du jätte gärna veta kan jag säga någon annan gång.
Sofia Krantz

Datum: 2014-02-06 Klockan: 15:49:06 Blogg/hemsida: http://ringqvistelin.blogg.se
Stella

Mysigt att få lära känna en ny häst! :)

Sv: Ja tack jätte gärna, vore otroligt kul att få se bilder som du tog och kanske spara om det är okej för dig! :D

Datum: 2014-02-06 Klockan: 16:55:23 Blogg/hemsida: http://wecandoittogether.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: