Irokez

 
Fick idag äran att rida denna fina, gigantiska häst. Irokez, eller Irko som han också kallas, som jag bara ridit en gång tidigare. Det gick inte överdrivet bra helt ärligt. Han har fått ett sår i munnen och går därför på hackamore för tillfället. Han har dock bara gått på det någon gång innan så han kändes väldigt ovan. Han är en så himla känslig häst att rida annars men han vart lite stark ibland idag och var VÄLDIGT pigg. Det gick bra till en början men efter ett tag fick jag jätte ont i högerfoten och kunde knappt rida så fick sakta av till skritt och släppa stigbygeln hela tiden. Sen så kändes han lite förvirrad och spänd, helt mitt fel då och jag red verkligen inte bra. Han var dock riktigt fin på slutet men det kändes bara dåligt. Det kanske är så att jag får rida honom imorgon också men det visar sig, hoppas i så fall att det går bättre då. 
Kommentarer
Elin

Irko är så himla fin, åh, fina bilder!

svar; Ja han var ganska jobbig, känner inte att jag behöver rida honom snart igen.

Datum: 2014-01-25 Klockan: 20:19:50 Blogg/hemsida: http://ringqvistelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: