Något positivt i hästväg

 
Gullig bild, jag vet. Det ser ut som om jag typ håller fast hans huvud och plus att jag halvt blinkar. Fint, Sofia, fint. Tur att hästen är lagom charmig i alla fall. Som rubriken lyder så tänkte jag att med tanke på det negativ här på bloggen som har dykt upp i hästväg tänkte jag ta upp något mer positivt idag.
I båda onsdags och torsdags så var jag ute och skötte Fille, och båda dagarna var han på dåligt humör, hela hans kroppspråk sa "inget personligt mot dig, men lämna mig i fred, snälla". I onsdags hade jag ju massa tid att se om han blev gladare sen, gav honom utrymme när han ville ha det, stod i ett hörn och efter en stund så kom han fram till mig, var inte på honom direkt då men sen fick jag faktiskt borsta och hålla på. I torsdags var han likadan när jag skulle rida, fick lite dåligt samvete när jag var tvungen att ställa upp honom för att det annars inte gick att hantera honom. Då lugnade han ner sig i alla fall.
Det kändes bara inte bara helt enkelt, kändes som vi var tillbaka på ruta ett och det kändes som jag var en dålig vän till honom. Men idag var han så glad och positiv, riktigt mysig och njöt faktiskt av att bli ompysslad. Fick flytta på honom (för det har ju varit ett problem innan, är han på dåligt humör flyttar han inte ett steg) utan att han bråkade och det kändes toppen. Han fick en vilodag idag så jag hoppas på en pigg och glad häst till hoppningen imorgon. Ska bli kul faktiskt. 
Kommentarer
Märta

Du får jättegärna besöka min blogg ock slänga iväg en kommntar. snygg blogg
KRAAM

Datum: 2014-01-11 Klockan: 21:42:02 Blogg/hemsida: http://martalarsson.horseworld.se
Sanna

Superfin blogg! :D


Kraam Sanna

Svar: Åh, tack så jätte mycket. :)
Sofia Krantz

Datum: 2014-01-11 Klockan: 22:47:10 Blogg/hemsida: http://sannabellas.blogg.se
Sanna Bäckström

Du är så duktig med hästar Sofia. Du verkligen kan hästspråket. Grymt säger jag bara! Du och Fille är verkligen super fina tillsammans. Att ha dig som ryttare tror jag många hästar skulle vilja. Kram på dig <3

Datum: 2014-01-12 Klockan: 15:46:56 Blogg/hemsida: http://sannas.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: