Finaste ponny


Bild på finponnyn från idag. Idag var det då sista hoppträningen för den här terminen och det gick inte alls bra. Fille har på senaste tiden varit helt slut i hela kroppen när man rider honom, viljan finns där men hans kropp orkar helt enkelt inte. Inte jätte konstigt med tanke på hur mycket han rids just nu. Jag känner knappt igen honom nu. Han brukade vara så glad och pigg men nu vill eller orkar han knappt något alls. Minns inte senast jag faktiskt kände att han verkligen var riktigt pigg som han brukade vara förut.
Vi red och hoppade fram, och visst han hoppade och allt trots att det inte gick bra alls, men jag kände hur slut han var i hela kroppen så valde att inte hoppa banan utan satt av istället direkt. Så jag har bestämt mig för att inte fortsätta nästa termin. Det blir nog bäst för oss båda. Jag behandlade honom inte rättvist idag så jag har väl inte mycket positivt att säga. Förlåt mig, Fille, förlåt mig för att jag inte gör dig rättvisa.
Kommentarer
Matilda

Han kommer bli piggare till hösten igen, nu går dem ju ute och då sover dem ju inte mycket alls och den proppar i sig gräs, då blir dem jätte trötta.
Tråkigt att det kändes som det gjorde, jag kommer sakna dig <3

Datum: 2014-06-09 Klockan: 05:01:18
EBBA LAGERSTRÖM

Till och med Betty var rätt seg idag, tror om sagt också så Matilda & att han gick ett mycket hårdare pass innan en vanligt. <3

Datum: 2014-06-09 Klockan: 07:20:51 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
EBBA LAGERSTRÖM

Tack så jätte mycket för alla fina kommentarer Sofia, dem värmer alltid lika mycket. <3 <3
Kram!

Datum: 2014-06-10 Klockan: 19:55:33 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Islycka

fin häst

Datum: 2014-06-18 Klockan: 20:35:51 Blogg/hemsida: http://islycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: