Just talk yourself up and tear yourself down

 
Här över här ni flockledaren i hagen hos Melody. Det är samma nordsvensk som jag la ut bilder på för ett tag sen.
Igår var jag ute hos Melody en sväng. Gud vad den hästen kan vara annorlunda från en dag till en annan. Igår hade det tagit slut på hö i hagen så hon var väldigt hungrig och när vi gick ut på en promenad så var hon ofta ner i i diket och åt. Oftast lät jag henne stå där en stund. Upp för en ganska lång backe började hon trava så jag joggade även jag och vi travade upp för hela backen. Vi travade även några andra sträckor. Träffade även på fyra hjortar som stod kanske tio meter ifrån oss. Efter en stund föreslog Melody att vi skulle vända tillbaka och gå hem så då gjorde vi det. Först vart hon lite ivrig och tyckte att vi skulle trava hela vägen hem men tillslut lugnade hon sig. När vi kom tillbaka tog jag av grimman och började springa bort mot dem andra hästarna och Melody följde glatt efter i trav. Dock stannade hon efter ett tag och stod där och väntade på mig. Sen travade vi, denna gången med henne i täten tillbaka till ligghallen. Hon verkade vilja leta efter mat där istället så då sa jag hejdå och åkte hem.
Jag får det att låta lite bättre än vad det är. Men vi har mycket att träna på. Vill verkligen försöka få en jämn relation mellan henne och mig nu, där både får bestämma. Jag har själv mycket att träna på och det är sjukt hur förlåtande den här hästen är och att hon fortfarande tror på mig när jag inte ens gör det själv.  Men det känns trots det som att markarbetet med henne börjar gå bättre så jag tror att jag skippar ridningen ett tag nu, vi har nog inte riktigt kommit dit än egentligen.
Kommentarer
Alma Bengtsson

vilken fantastisk bokeh på bilden!!

Svar: Tack så mycket, Alma.
Sofia Krantz

Datum: 2014-03-16 Klockan: 12:20:09 Blogg/hemsida: http://photoab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: