Sjöstjärnans Azzi

 
Här kommer förklaringen på vad vi gjorde igår. För ett tag sen pratade Frida (min lillayster) och hennes kompis Julia om att dem gärna ville hyra en häst. Jag har tidigare när min lillasyster pratat om att köpa/hyra häst varit rätt negativ till det då jag känner att vi inte har kunskap nog. Därför vart att fråga mig först lite uteslutet och tillslut var det då bestämt att dem skulle hyra en häst. Eftersom jag har Melody och sådär så bestämde vi att jag inte skulle ha hästen så ofta, en gång varannan vecka ungefär, utan det kommer mest bli Frida och Julia som tar hand om hästen.
 
Igår åkte vi då ner till Ulricehamn och provred några hästar. Det var jätte svårt att välja då de tre första hästarna vi provade verkligen var underbara alla tre men tillsist bestämde vi oss för den söta tjejen på bilden över, Azzi. 
Hon kändes lite liten för min smak, hon är en mellanstor D-ponny och jag är 170, men det är ju som sagt inte jag som ska rida henne så ofta så det spelar ju egentligen ingen roll. Hon var väldigt seg till en början men när jag fick rida henne på slutet och jag red med nästan bara långa tyglar vart hon verkligen super pigg och gick med huvudet lågt. Märkes att hon trivdes med lite längre tyglar även fast hon inte verkade jätte nöjd med bettet men är övertygad om att hon funkar bra på bettlöst för hon var väldigt lättriden och lyhörd på vikthjälper. Hon påminde väldigt mycket om Major i mindre format så därför gillade jag henne. 
Jag rider ju knappt längre så kände mig rätt obalanserad och lite överallt och ingenstans så jag gjorde väl inte hästarna rättvisa egentligen men det kändes rätt okej i alla fall. Vi hoppade även, det blev inga bra bilder på det men hon var i alla fall mysig att hoppa också. 
 
Just nu har det uppstått lite problem med platsen på lösdriften, och jag vägrar iprincip att låta henne stå i box, vi tänkte ha henne på nu men vi får hoppas att det fixar sig så vi kan hämta hem henne den 24:e augusti. Det första vi ska göra är att skrota den där nedrans nosgrimman bara. ;) Eller den får ligga och damma i skåpet tills vi lämnar tillbaka henne i maj. 
 
Ska i alla fall bli väldigt roligt om allt nu funkar som sagt. Här har ni lite bilder fårn provridningen, Frida rider på översta bilden och jag på resten. Har ni några frågor om Azzi får ni gärna ställa dem i kommentarerna. 
 
 
 
 
Kommentarer
Molly

Åh vad kul!:3 Hon kommer förmodligen trivas jättebra med er, du har så bra tänk!:)

Svar: Gud vad glad jag blir! Tack. :) Vi får hoppas att hon trivs.
Sofia Krantz

Datum: 2014-05-31 Klockan: 16:23:58 Blogg/hemsida: http://nordwest.blogg.se
EBBA LAGERSTRÖM

Åh vad söt, hoppas allt fungerar bra nu!!! <3

Datum: 2014-05-31 Klockan: 17:01:03 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Alice

Vad kul!

Datum: 2014-06-01 Klockan: 18:38:32 Blogg/hemsida: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se
Kim

Kommer jag här nästan en månad efter, haha ;) Men måste bara få säga att det är ju sjukt kul! :D <3 Hon stod ju hos en tjej som tränade mycket NH och så med henne för 2 (?) årsen (: Vilka andra provred ni förresten? Kram!

Svar: Hahaha. Ja, jag har hört det faktiskt. :)Vi provred Erk, Charmy, Pachie, Nilla och Tiara. :D Det är förresten min vän Olivia som kommer ta över Charmy efter dig nu.
Sofia Krantz

Datum: 2014-06-24 Klockan: 15:54:17 Blogg/hemsida: http://kimsfoton.blogg.se/
Anonym

Herregud vad världen är liten!! Har pratat med Olivia men hade ingen aning om att du kände henne :) Står ni på samma stall då eller? :D

Kram

Datum: 2014-06-25 Klockan: 19:36:33
Kim

Är en klump på att glömma signera, så haha.. ;)

Svar: Hahahaha. :) Nej, jag och Olivia träffades på Sjöis men vi bor väldigt långt ifrån varandra så vi står inte i samma stall eller så. Men vad roligt i alla fall!
Sofia Krantz

Datum: 2014-06-25 Klockan: 19:36:50 Blogg/hemsida: http://kimsfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: