I thought of angels choking on their halos

 
Igår var en konstig dag. V fick åka in och avliva min gerbil Stich som vi haft i 3 år. Det visade sig att hans tänder i överkäken på något sätt och det började vi märka när han inte åt eller bet på något. Så vi tog beslutet att vi inte ville att hans skulle behöva svälta ihjäl eller lida, så han fick somna in stillsamt liggandes mot min arm. Lilla hjärtat. Kommer sakna honom och ha knasigheter. ♥
Det som känns 'bra' i det hela är att för en gång skull kunna känna att jag tillslut gjort något bra för honom och besparat honom massa lidande, för det fanns ändå inget vi hade kunnat göra. 
I övrigt så kom Julia hem till mig och sov över och hon hade varit i Paris en vecka nu så det var kul att träffa henne igen och hon fick mig på andra tankar. Vi gick ut mitt i natten (för att Julia tjatade som satan) och fotade i skenet från en gatulampa och resultatet kan ni bevittna här ovanför. 
 
IDAG ÄR DET PÅ TAL OM INGENTING ANNAT INTERNATIONELLA VEGAN DAGEN! Hela november är även 'Vegan Awareness Month'. Och om exakt 20 dagar firar jag ett halvår som vegan.
Kommentarer
Linda

cool bild.

Svar: Åh, tack! :D
Sofia Krantz

Datum: 2014-11-01 Klockan: 19:24:03 Blogg/hemsida: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
EBBA LAGERSTRÖM

Vad jobbigt med din gerbil, aldrig kul när någon som man gillar måste avsluta sitt liv. Nu lider han ju i alla fall inte! <3
Kram!

Datum: 2014-11-03 Klockan: 09:34:09 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: