Raw cinnamon rolls (Kanelbullens dag)

 
Igår gick jag hela dagen och förstod inte varför folk rebloggade den där grejen om "october third" från Mean Girls tills jag sent på kvällen insåg; it IS october third. Förtjänar nog en applåd för mest snabbtänkta människan på denna jord.
Anyway. Idag är det inte den tredje oktober, utan den fjärde: vilket innebär Kanelbullens dag. Bara för att jag inte äter animaliska produkter och försöker undvika vitt mjöl och socker och annat nasty, så betyder inte det att jag inte ska kunna få njuta av något kanelsmakande på denna dag. Jag verkligen ÄLSKAR kanel så mycket. Har det till allting jag kan. ♥
Detta är ju min förstå kanelbullens dag som vegan och har innan faktiskt aldrig testat att göra veganska kanelbullar överhuvudtaget. Jag kände för något som var raw, både av närings och även tidsskäl. Kanelbullar är så jobbiga att göra, så jag gjorde min helt egna twist på det. Fick lite panik när alla butiker hade helt slut på dadlar men det löste sig med lite annat torkad frukt.
Jag vet, det här kanske inte är kanelbullar. Det ser ju inte ut som färdiga, traditionella kanelbullar utan mest som om de ska stoppas i ugnen... men tro mig: de smakade fantastiskt och det var svårt att inte äta upp allihopa medan jag tog dessa bilder. Mamma fick smaka ett par och även hon älskade dem. Är verkligen så roligt att exprimentera ibland med vegansk mat och nyttiga sötsaker. 
Hoppas ni alla har en bra dag i alla fall! :)
 
 
 
Förresten är det havremjölk från Oatly på bilden över. So don't worry - no animals were harmed. 
Kommentarer
Emma

Men åh! Ser jättegott ut, vad har du använt för recept? :D

Datum: 2014-10-05 Klockan: 16:07:51 Blogg/hemsida: http://emmaomelros.blogg.se
EBBA LAGERSTRÖM

Det där ser ju inte lite gott ut.. *-* <3
Kram!

Datum: 2014-10-05 Klockan: 19:54:02 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: