Barcelona #4

En dag tog vi en tripp med ett litet-litet tåg som fanns där. Fint nog hette det "Cuc-tåget" (läs: c utalas som k). Hm. Här är utsikten från toppen.
 
Till vänster ser ni en bild från trippen med tåget. Till höger är ett hus bredvid vårat, tyckte det var väldigt fint.
 
Utsikten en morgon. Vattnet såg väldigt skumt ut...
 
Och ännu en bild genom Moas solglasögon. Tog många sånna kan jag lova eftersom de funkade som en spegel!

Just close your eyes, the sun is going down

 
 
 
Så här fin var solnedgången på sysslingträffen i förrigår. Synd bara att jag inte hade något bättre perspektiv att få den ifrån, utan massa hus ivägen.

A lonely tiny bumlebee

                                                  Canon EF 50mm f/1,8 II - Bländare: 1,8 - Slutartid: 1/2000 - ISO: 100
 
Var på sysslingträff igår, var riktigt trevligt. Så jag passade på att fota en söt liten humla! 
 
Som ni kanske redan sett har jag ändrat lite bilder i headern några av dem har ni inte sett förut. Bilden på humlan är från samma tillfälle som från denna, bilden längst ner till höger är från Barcelona och kommer hamna i ett inlägg snart och sen bilden på Zorro (katten) är från när jag var hemma hos Julia.
Skulle uppskatta om ni kommenterade lite vad ni tyckte på inläggen som inte har några kommentarer alls. Har blivit ganska dåligt med kommentarer på sistone! :)

Barcelona #3

Moa hoppar ner i poolen. Åh, så härligt det var att kunna ha en egen pool på tomten!
 
Frida gör bomben. Och ännu en grannhund. Kommer nog bli hundar i varje inlägg från Barcelona, haha!
 


 
Det här lite bilder från tredje och fjärde dagen. Här flöt dagarna mest på, vi gick till stranden eller bara var hemma och badade i poolen. Det är väldigt skönt med sånt också!

You built up a world of magic, because your real life is tragic

 
Jag och Julia fotade lite idag och det blev lite magiskt tema tycker jag. Vi fick jobba sjukt mycket med nedersta bilden, eftersom jag var väldigt inställd på att få exakt den bilden jag hade i huvudet.
Foton, idéer och redigering av mig.
 
Nu sover Pepsi i mitt knä. Åh, en sådan söt hamster jag har!

Hopp(l)a!

 
 
 
Julia kom hit i förrigår och sov över och gick vi ut en sväng och hoppade runt barfota. Jag klev på en snigel, uööööhhhh. Gillar första bilden!
 
Samtliga bilder tagna med Canon EOS 60D och EF 50mm f/1,8 av antingen mig (orange) eller Julia (gul)

Barcelona #2


Vi bodde ju nästan högst upp på ett berg så varje dag fick vi gå ner den långa vägen ner för berget, men utsikten var riktigt härlig.


Och på vägen ner till stranden stötte vi på ännu en grannhund. Söt var den, i alla fall!

 
Och ack så härligt det var på stranden. Fast vattnet är ju äckligt salt, dock. Inte gott att få i munnen eller, för min del, i ögonen.
 
Det var verkligen inte folktomt på stranden. Haha, observersa killen med kameran i mitten. Han log mot mig när han såg att jag också hade en kamera. Hans var dock lite proffsigare känner jag...

Barcelona #1

Halloj, mina vänner. Nu är jag alltså hemkommen från Barcelona! Har haft det så bra så att det finns inte. Saknar det redan massor. Kommer lägga ut bilderna i "dagar" bara för att det är så många bra bilder från varje dag.
 


 

 

 Bilder tagna med Canon EOS 60D + EF 50mm f/1,8 elr. EF-S 18-135mm f/3,5-5,6

 

Det här är alltså bilder från vår första dag. Vi bodde i ett område 5 mil utanför Barcelona som heter Santa Susanna. Och för att ingen ska behöva undra, jag var där med min familj (inhållande mor, far och lillasyster) och min faster Marie, hennes 22 åriga son Daniel som i vanliga fall bor i USA, Maries nya man Jocke och hans snart 12 åriga dotter Moa. På bilderna över ser ni lite från flygresan dit, en av grannhundarna, huset vi bodde i, jag i solnedgången genom Moas solglasögon och utsikten från resturangen vi satt på. Bild nummer tre är faktiskt över Barcelona! :)

Zina II

 
 
Första bilden är förmodligen min favorit från hela Photoshooten. Vet inte riktigt varför!

Waterdrops

 
 

Super-Mario




Vi hoppade lite mer med Mario en dag, han är så duktig. ♥

En tripp med hamstern i trädgården

I lite mera fart



 
Vid det här laget sitter jag förmodligen på planet på väg till solen och värmen i Barcelona. Hoppas ni har det bra i Sverige eller vart ni nu bor!
Här är lite mer bilder från det Arabiska fullblodet jag fotade. Dock lite snabbare tempo på dessa bilder än de jag lagt upp innan.

Zina I

 
                                                  
 
 
 
Hade bestämt fototräff med Zina idag. Det var riktigt trevligt och med ganska lyckat resultat, faktiskt!
 
Ursäktar hur jag bloggat den senaste tiden, men jag har redan varnat er. Får se om jag ens skriver något mer inlägg än detta innan jag far iväg.

I wish I could say that it ended just fine

 
Vi hoppade lite med Mario idag. Han var riktigt duktig idag! Så massor med godis fick han efteråt. Haha, kolla hans öron! Han ser ut som en liten helikopter...

The real me

 
Så, här får ni en bild av den riktiga jag! På de andra bilderna på mig har jag bara redigerat bort alla sprickor och sånt.
 
Haha, nej men. Såg ett par liknande bilder och var tvungen att göra ett eget försök!

Unghäst

 
När jag red Major idag såg jag den här snyggingen. Ett arabsikt fullblod närmare bestämt! Var tvungen att fota honom lite. Det märktes tydligt att han var unghäst och han galopperade mest runt mitt framför kameralinsen när jag kom, det tackar jag för.
Blev av någon anledning väldigt förtjust i närbilden, synd bara att det satans stängslet var tvunget att vara ivägen och sedan omöjligt att redigera bort.