Melody xx

 
 
 
 
 
Melodys och min väg korsades för första gången den andra februari 2014. Det var precis efter att Major blev pensionerad och jag var egentligen inte ute efter någon annan häst att sköta om. Men jag blev tipsad till Lena som då har hand om Melody och var då så otroligt smickrad av att någon tipsat om mig så jag åkte ut och hälsade på henne. 
Melody är förövrigt ett engelskt fullblod född 1991 efter Steve's Friend xx och Mixed Melody xx. Hon har tidigare varit avelssto men fick bara tre föl då hon hade väldigt besvärliga fölningar alla gånger. Hennes riktiga ägare bor egentligen i Afrika och därav har hon ju inte blivit så mycket omhändertagen hela tiden.
Vi har inte hunnit blivit särskilt tighta eller så, vi klickar egentligen inte super bra men vi står ut med varandra. Hon har varit en rätt svår häst då hon tidigare har varit väldigt energisk och haft hög stressnivå och dessutom varit väldigt introvert och svår att nå fram till. Till en början red jag henne en del men nu händer det iprincip aldrig och för tillfället har vi en rätt jobbig svacka i vår relation då vi nästan aldrig lyckas komma ut och göra något då bådas motivation ligger i botten just nu. 
Melody är dock när man lär känna henne en väldigt vänlig och fin häst som älskar att bli kliad massor. Hon är vanligtvis en energisk häst även fast det nu är totala motsatsen. 
Jag vet inte hur länge jag kommer hjälpa till med Melody men jag hade hoppats på att det blir ett tag till. Har förändrat mitt sätt att hantera hästar en hel del sen jag träffade henne. 
 
senast uppdaterad: 2014-06-15
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: