Första snön

 
Wiho, det snöade för första gången på riktigt igår. Och snön har hållt sig hela dagen. Mys! Synd bara att det var väldigt, väldigt mörkt när det snöade så det blev inte fantastiska bilder. Men denna funkar väl, lite brusig och sånt men det funkar. 
 
På ridningen fick jag Sally som är ett jätte fint 12 årigt Tinker sto, klicka här för att komma till en jätte gammal bild jag hittade på henne från när hon var ny på ridskolan (ungefär 2007).  Men herre gud vad fin hon var där med den där långa manen! Bara för jämförelsen här är en ganska ny bild på henne, från i somras. Dock har hon längre hovskägg nu.
Det gick super bra, har inte ridit henne på säkert mycket mer än ett år. Och hon kan verkligen den hästen bara man hjälper henne. Hon gick så himla, himla fint i form hela passet. I början var hon lite stel och ville mest vicka huvudet fram&tillbaka men hon lossnade riktigt fint sen. Hon galopperade på jätte fint, jätte fint i form där också, blev lite lat ibland med det gör inte mycket då hon kom igång snabbt igen. Vi jobbade nästan bara på volterna idag, gjorde volter ut från volterna och det gick jätte bra till mesta dels. Om jag inte uppfattade fel sa Åsa att jag skulle rida henne nästan lektion också  eftersom det gick så bra. Det gör jag mer än gärna. Men nu taggar jag att rida Major imorgon!
Kommentarer
Malva

Vad är en volt? Ni gjorde ingen "volt" som i gymnastik? C:

Svar: Nej haha, en volt är att du rider i en cirkel. Istället för en fyrkant!
Sofia Krantz

Datum: 2012-11-30 Klockan: 19:41:17
Malva

Oj,jag menar ni gjorde väl ingen "volt som i idrott... det hade sätt rätt roligt ut...

Datum: 2012-11-30 Klockan: 19:41:51
Anonym

ÄLSKAR SNÖ ♥

Datum: 2012-12-01 Klockan: 10:54:31
Fatma

fint :)

Datum: 2012-12-01 Klockan: 13:53:48 Blogg/hemsida: http://fatmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: