I'm not the same kid from your memory, well now I can fend for myself

 
Detta inlägg är mest för att bryta tystaden jag har haft här i fem dagar. Ber om ursäkt för det! Och tror inte det kommer bli bättre förän snön anländer. Nu blir det bara mörkt så fort jag kommer hem och jag hinner inte fota något. Eftersom det är det enda jag har skriver jag lite detajerat om dagens ridpass här under.
 
Då jag red denna ynkling (nejdå, sötaste ponnyn ♥) idag så visar jag lite bilder på honom från ridlägret i somras, det var inte jag som hade honom då. Tror knappt att jag lagt ut några bilder på hur han ser ut tidigare. Här är han, i egen hög person; Mr. Ferdy. 
Vi hade markarbete, trav bommar på ena långsidan med olika avstånd och galoppbommar på den andra. I början i skritten och traven kändes han lite som en bomb som skulle explodera men han höll lugnet genom lektionen. Dock var han mycket piggare än förra gången när jag red honom, som tur var. I början i galoppen på volterna var han mycket piggare, men fick några slöa ryck så han inte ville alls då och då. Vid travbommarna var han riktigt fin och lydig, galoppbommarna gick inte så bra första två gångerna utan han saktade av till trav, men efter det fick jag skänkla på massor och han sprang glatt över. Och mot slutet blev det bara galopprace över. Haha! Han fick för sig att han var en galopphäst helt plötsligt tror jag. Han bara ökade och ökade. Men det är roligt att känna att han också tycker det är kul. Kändes också kul för att jag fick veta att han brukar ha lite svårt med galoppbommar. 
 
Vi hörs när vi hörs, vänner.
Kommentarer
Ellen (alatariel)

Jätte fina bilder! Du är väldigt duktig på att fota hästar. ;)

Svar: Tack så mycket, fina du. :) Vad glad jag blir.
Sofia Krantz

Datum: 2012-11-15 Klockan: 20:58:33 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi
Anonym

Håller med Ellen, skulle aldrig klara av att ta sådana fina foton! :D

Datum: 2012-11-16 Klockan: 15:02:47
Signe Nylander

Asså OMG, vilket snyggt pannband! Och vilken liten sötnos han är! (L)

Datum: 2012-11-16 Klockan: 21:30:18 Blogg/hemsida: http://signenylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: