Left alone

 
 
 
Jag och Malva hade en photoshoot en stund idag, gjorde en liten halv läskig makeover på henne och gick runt lite här och var och tog bilder. Blev helt okej bilder. 
 
Har i alla fall gjort en ny design till bloggen, blev nöjd. Vad tycker ni?

All you are is mean

 
Godmorgon. Sitter och inspireras av bilder på We Heart It så här på morgonen och funderar på att ha ett Harry Potter maraton idag och titta igenom på de filmer vi har. För jag tror det är ungefär två av filmerna vi inte har! Åh, världens bästa historia någonsin. ♥
Föresten här är länken till min We Heart It sida, för er som inte sett den. Håller på och funderar ut en ny header och design. Det ska nog bli bra, hoppas jag. Har även varit ute en stund på en promenad i sele med kanin skrutten min.

Frostigt och en klättrande kanin

 
 
 
 
 
 
Det hade blivit frost inatt och innan den skulle försvinna sprang jag ut i morse och fotade lite. Men det har hållt kvar sig hela dagen trots att solen har lyst. Men det är ju minus grader ändå!
Igår kväll när jag skulle ge Mario mat var han borta och hade rymt. Vi sprang i panik runt och letade och hittade honom tillslut vid en buske och lyfte in honom i buren igen. Och imorse fick jag reda på hur han rymmer, ni ser detta på näst sista bilder. Han klättrar över stängslet. Haha! tror aldrig tidigare jag har hört om en kanin som kan klättra. Egentligen visste jag att han kunde klättra så innan, men han har inte lyckats rymma så på nästan ett års tid nu. Men nu började han tydligen med det igen. Har föresten inte lagt ut bilder på honom på jätte länge, lillplutten.
 
Var hos Major idag, och det finns inte något negativt att säga om idag. Han var hur mysig som helst och ridningen gick jätte bra. Han lyssnade jätte bra, formade sig bra när jag sa till honom, blev kanske lite pigg i galoppen men bättre det än att han är ledsen och inte vill springa alls. Kom även på att jag aldrig suttit ner i trav på honom av någon anledning så jag testade att göra det. Innan har jag tyckt att han annars är ganska skumpig egentligen. Men det gick väldigt bra, faktiskt. Han var väldigt duktig och tog lugnare steg så fort man satte sig ner och gjorde att det blev skönare att sitta ner. 

She lives in a fairytale

 
She lives in a fairy tale
Somewhere too far for us to find
Forgotten the taste and smell
Of a world that she's left behind
It's all about the exposure the lens I told her
The angles were all wrong now
She's ripping wings off of butterflies
Keep your feet on the ground
When your head's in the clouds

Well go get your shovel
And we'll dig a deep hole
To bury the castle, bury the castle
Well go get your shovel
And we'll dig a deep hole
To bury the castle, bury the castle

So one day he found her crying
Coiled up on the dirty ground
Her prince finally came to save her
And the rest you can figure out
But it was a trick
And the clock struck twelve
Well make sure to build your home brick by boring brick
Or the wolf's gonna blow it down
 
Well you built up a world of magic
Because your real life is tragic
If it's not real
You can't hold it in your hand
You can't feel it with your heart
And I won't believe it

But if it's true
You can see it with your eyes
Oh even in the dark
And that's where I want to be

You're an illusion, you'll never be king

 
 
 
Just nu känns allt med bloggen ganska meningslöst. Har ingen lust att lägga ut meningslösa inlägg om vad jag gör om dagarna. Jag vill skriva om något folk faktiskt bryr sig om, och vill läsa. För mitt huvud är inte tomt på tankar, och jag skulle mer än gärna skriva av mig på roliga saker.
Men jag har inga idéer på saker att skriva om just nu. Så det skulle vara kul om ni ger förslag på vad ni vill att jag skriver om. T.ex. mer information om vissa saker eller bara tips eller tankar eller vad som helst som inte innefattar att tråka ner er med min vardag. Exempel skulle väl typ vara mer information om mina favorithästar, mer information om mina djur eller bara vad som helst. Inga förslag är dåliga förslag, eller nja. Det kan man ju diskutera.
 
Tänkte i alla fall berätta att jag ska på ett ganska roligt ridläger i sommar, skulle egentligen åkt ner till Skåne på ett läger som min awesome kompis Sofie tipsat om men mina föräldrar tyckte det var för långt att åka så vi bokade upp oss i förrigår på ett annat ridläger som verkade roligt också. Så det ska bli riktigt kul då med tanke på att jag förmodligen kommer vara med på igångsättningslägret på mitt stall i slutet av sommaren. För er som inte vet det är det att man sätter igång hästarna igen efter sommarbetet eftersom de då är lata och lagom tjocka. Ska bli hur kul som helst!

Tre fotografier från denna dag

 
 
Ursäktar för att det bara är fotografier på hästar these days, men just nu har jag inget annat att fota så ni får leva med det. Mohaha! Jag är ond. Nej, fast jo. Nej, men i alla fall. Försökte i alla fall få in ett annat fint foto som jag tog idag, men ni får leva med att se Fille och Ubbe titta på er. Mohaha! Känner mig riktigt ond. Jag är inte trött alls. Och Julia tog bilderna föresten, creds till henne. 
 
Har även officiellt börjat med friidrotten igen. Har bara känt att jag suttit still framför min dator i ett halvår nu. MEN NU ÄR JAG IGÅNG IGEN! OHYES! Känner hur smal, vacker och vältränad jag blivit nu efter ett träningspass. Gick i alla fall väldigt bra och fick bra kritik av en utav tränarna.
Godnatt, nu ska jag och Julia sova. 

Ubbe

 
Idag red jag denna söta hälften fullblods pålle på 1,67 cm på dressyren, det var ett rejält byte från att ha bara ridit ponnyer på ridskolan i nästan ett års tid nu känns det som. Obaiku heter han, eller Ubbe som man oftare hör. Har bara ridit honom en gång innan, för ett år sedan (eller exakt ett år om nio dagar) och då var det ingen riktig ridlektion riktigt utan bara skritt och trav. Men idag var det massa galopp och skänkelvikningar. Han var först lite seg, men när vi började galoppera blev han riktigt pigg och han var väldigt stark så det var lite krångligt. Men annars gick det riktigt bra, tyckte jag. Behöver nog bara rida honom lite mer för att vänja mig! Men han var riktigt rolig och trevlig att rida. Rider honom gärna igen snart! Men inte nästa gång, för då är det hoppning och då har jag redan önskar Fille. WOHO! Hälsade även på den nya hästen i stallet, han är riktigt stor...
 
Ska försöka fota lite mer någon dag här. Har massa inspiration men inte tiden helt enkelt!

En hund på Stockholms gator

 
En bild från Stockholms gator som jag tyckte var gullig. Tycker den påminner lite om hunden i alvedon reklamerna som bara sitter där och väntar på att någon ska ha ont i huvudet. Haha!
 
Hade i alla fall ett litet roligt skolprojekt att man skulle göra en egen reklamfilm för Kunskapskolan så samlade ihop lite folk och filmade igår i skolan. Det gick väl sådär, medtanke på att folk inte riktigt ville vara seriösa. Men mycket bloopers blev det säkert. ;) 

This is who I am and I'm hurting you #2

 
 
Två andra bilder från min fotografering. Första bilden är egentligen fel fokuserad men jag gillar den ändå!
 
Var hos Major idag igen, det gick inte lika bra. Han stretade imot ganska mycket i början, men jag tänkte inte ge mig så han gav upp. När jag jobbade på volten ville han inte forma sig alls. Men mot slutet gick han lagom fint. Men galoppen gick riktigt bra. Vänster varv var riktigt bra, fattningarna gick hur bra som helst och han galopperade jätte fint. Höger varv var lite sämre, fattningarna gick sådär och i galoppen race:ade han mest med mig. Men jag lät honom springa av sig lite, men höll det fortfarande kontrollerbart. Jag vet ju hur han kan flyga iväg, den gamle gubben.
Fina Major!

Yesterday

 
 
 
1: En privatägd häst som stod i en hage - 2: Harry och Frida i skospiltan - 3: (från vänster) Frida, Sofus och Ubbe -  4 /5: Fille - 6/7: Jag och Major på våran skritt utomhus och glada & nöjda efter ridpasset
 
Var i stallet vid klockan åtta igår, agerade stallvärdinna och hjälpte barnen i nybörjar grupperna att sadla hästarna och ledde in hästar och sånt. Det var riktigt kul faktiskt! Och sen myste jag lite med Fille. SER NI HUR SÖT HAN ÄR PÅ BILDERNA ELLER? Herre gud.
Sen åkte jag till Major, som jag inte varit hos på ett tag. Jag skulle ju dit för ungefär en vecka sedan men han var sjuk och har precis blivit frisk. Så han hade tydligen inte varit sig själv riktigt sedan dess, ganska nere och inte positiv alls. Men igår var han glad och mysig. På uteritten var han väldigt avslappnad, annars brukar han vara ganska spänd då. Och i ridhuset var han så duktig så jag vet inte vad. Lyssnade jätte bra, gick bra i form, jobbade jätte bra när jag gjorde skänkelvikningar och galoppen som han annars kan vara ganska svår med och bara vill springa snabbare gjorde han fattningarna direkt och galopperade på jätte fint. Och jag är så glad så jag vet inte vad! Han är så himla fin, den hästen.
 
Kände bara att jag ville skriva av mig min glädje! :) Har på senare tid mest känt att de senaste ridlektionerna inte har gått så bra så detta kändes hur bra som helst. 

366 dagar utan dig

Bild 2 och 3 är från första gången jag någonsin red honom, och andra gången jag red i mitt liv. Och de två sista bilderna är några av de sista bilderna jag tog på honon. Faktum är att den absolut sista är den sista bilden jag någonsin tog på honom. Och även detta var sista gången jag fick se honom. 
 
1 år, 12 månader, 52 veckor, 366 dagar, mer än 8784 timmar och mer än 12 648 960 minuter. Det är så lång tid jag fått leva utan dig, Bacardi, världens absolut bästa häst. För exakt ett år sedan idag var jag med om den värsta dagen i hela mitt liv. Fick komma till stallet och fick höra att du inte fanns längre. Fortfarande får bara tanken av dig mig att gråta och bara vilja försvinna. Jag saknar så sjukt mycket att efter en dålig ridlektion eller bara en dålig dag kunna gå in till dig och krama om dig och veta att du aldrig någonsin skulle göra något ont mot mig. Jag tror aldrig att jag kommer att lita på en häst så mycket som jag litade på dig! Det är fortfarande omöjligt för mig att förstå att jag aldrig kommer få se dig titta fram där bakom gallret på boxen och aldrig kommer jag någonsin få sitta på din rygg och känna mig trygg. Du är och kommer föralltid vara min favorithäst, min gentleman och den bästa som någonsin funnits. Jag vet inte riktigt hur jag klarar att leva utan dig, men på något sätt gör jag det. Men jag vet att du har det bra där uppe, att du slipper lida och jag vet att vi träffas en vacker dag. 
Men just nu saknar jag dig så det bara gör ont. Du var speciell, riktigt jäkla speciell. En snällare häst en du kommer nog aldrig vandra på denna jord. 
Jag älskar dig, forever and always. ♥
 
Skänker även en tanke till Tirana som även försvann denna dag för ett års sedan. Jag red dig bara två gånger tyvärr men du är lika saknad. Jag älskar dig, min flicka. Sov gott!

But if it's true you can see it with your eyes

 
Min statistik bara försätter att sjunka. Ni får gärna säga vad ni vill ha mer av och sådär så jag vet vad jag ska förbättra! :) Har försökt att titta om statistiken sjunker när jag inte lägger ut inlägg på ett tag, men det verkar inte vara orsaken. Det är nästan motsatsen ibland, haha.
Ganska gammal bild jag hittade, är egentligen tagen spontant men tyckte den var lite speciell. Hoppas ni gillar den!

This is who I am and I'm hurting you

 
 
Tänkte gå ut med Frida och fota men hon tröttnade efter tre minuter så det blev bara jag och stativet kvar ensamma. Så fick bevittna en rosa solnedgång och tog bland annat den här bilden. Tycker om den! Vad tycker ni?
Jag var hos Bella idag, men det blev inget fotande utan vi pluggade och skrattade mest. 

En sak jag fick reda på igår om min favoritponny

 
En lustig historia det hela. I Juni 2010, alltså ett år sedan nu, när jag precis fått min första systemkamera och tre månader innan jag började rida var jag och mamma inne och fotade i en hage på hennes förra jobb där de hade lite hästar på sommarbete. Jag hittade dem bilderna igår och tänkte att en av hästarna var väldigt lik Fille. Jag tittade på nya bilder på honom och såg att deras teckning var identiska. Så det var alltså han jag stod där och fotade och som både jag och mamma klappade och tyckte verkade så snäll. Haha, tänk om jag hade vetat då att han en dag skulle bli min favorithäst. Det trodde jag nog inte då i alla fall. Det är ju inga fantastiska bilder, men don't blame me. Men egentligen, hur stor är chansen? En annan av hästarna som stod i den hagen är även hästen Sjuan på ridskolan, och tror att den helt vita hästen är Kakan som fanns förut i stallet som jag red en gång. Haha, på nästan alla bilder kan man se honom äta eller ha något ätbart i munnen. Min lilla matvrakshäst!
Tyckte bara att detta var en liten rolig upptäckt. Hade ju även skötardag idag, och Fille var hur glad som helst idag. Kul-kul! 
Oh, vad jag älskar denna häst. ♥

Rainbow

 
Regnbågen var på esök i våran stad i Fredags, den lyste otroligt starkt faktiskt. Tror inte jag har sett en starkare regnbåge förut, och tror även att detta är den första regnbågen jag fotograferat. För att göra allt lite coolare var denna regnbåge första dubbel och man såg även från den ena sidan till den andra. AWESOME... rent ut sagt.

Video från Stockholm

HAHA! Gud, världens finaste startbild. Julia är så otroligt vacker på den, åhgud. Nu dör jag! PÅMINNER OM HD ANNARS SUGER KVALITÉN!
 
Lite filmklipp från våran vistelse i huvudstaden. Och hur coola är vi inte?!  Speciellt jag! Host. Ni måste bara älska oss.
Lite behind the scence från Plank Touren också. ;)  ENJOY!