Ubbe

 
Idag red jag denna söta hälften fullblods pålle på 1,67 cm på dressyren, det var ett rejält byte från att ha bara ridit ponnyer på ridskolan i nästan ett års tid nu känns det som. Obaiku heter han, eller Ubbe som man oftare hör. Har bara ridit honom en gång innan, för ett år sedan (eller exakt ett år om nio dagar) och då var det ingen riktig ridlektion riktigt utan bara skritt och trav. Men idag var det massa galopp och skänkelvikningar. Han var först lite seg, men när vi började galoppera blev han riktigt pigg och han var väldigt stark så det var lite krångligt. Men annars gick det riktigt bra, tyckte jag. Behöver nog bara rida honom lite mer för att vänja mig! Men han var riktigt rolig och trevlig att rida. Rider honom gärna igen snart! Men inte nästa gång, för då är det hoppning och då har jag redan önskar Fille. WOHO! Hälsade även på den nya hästen i stallet, han är riktigt stor...
 
Ska försöka fota lite mer någon dag här. Har massa inspiration men inte tiden helt enkelt!
Kommentarer
Matilda

Jag sa ju att blir stark efter galoppen, ubbe lilla energi knippet ;)

Svar: HAHA! Jo, energi saknar han ju inte. :) Men han var riktigt rolig att rida i alla fall.
Sofia Krantz

Datum: 2012-10-18 Klockan: 20:52:12 Blogg/hemsida: http://hastgladamatilda.blogg.se
Ellen (alatariel)

Åh vilken vacker häst!

Datum: 2012-10-21 Klockan: 14:55:00 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: