Like ships in the night

 
 
Dessa två bilder tog jag igår kväll, månen var rätt fin men jag kände att jag fotat close-ups på den så många gånger att det säkert skulle bli tråkigt med en gång till.
Idag var det hoppning, jag fick hoppa Majsan. Hon var ganska seg när vi började hoppa. Kände att jag inte riktigt kunde få fram henne helt och att jag fick lite svårt att hänga med helt i sprången. Först hoppade vi en 5 och en halva ett par gånger, sen blev det en tre-studs två gånger och sen hoppade vi en liten bana bestående av studsen sen in på en snäv sväng till ett rättupstånde hinder och ett par galoppsprång fram till ett lite högre hinder. Den snäva svängen blev rätt dålig eftersom Majsan väldigt lätt fuskar och jag inte var på med innersidan som jag egentligen skulle, sen kom hon i rätt stor galopp fram till hindret efter så det blev lite fel med avståndet där men hon hoppade ganska fint ändå. Sen i slutet hoppade vi på fem och en halvan några gånger till, sista gången hoppade vi 80 ungefär. Haha, Majsan som hade varit rätt lagom slö innan tog i som bara den så det blev helt klart bästa språnget. Är väl helt okej nöjd, inget fantastiskt pass. 
På tal om hästar ska jag iväg nästa Fredag och rida en häst för första gången. Ska bli riktigt kul! Vet att jag nämnde detta i början av mars lite men om ni inte minns får ni se då i alla fall. Hoppas att det går bra! :)
Kommentarer
Ebba

85 - 90 Cm om man ska vara exakt!
Fia tittade och bommen låg lite över 85 Cm!!!!!!!!!
Det såg ändå väldigt bra ut när du red henne, tycker jag!

Kram Ebba!

Datum: 2013-04-25 Klockan: 19:51:36 Blogg/hemsida: http://bffryttarna.blogg.se
Ellen (alatariel)

Himla fina bilder! Speciellt den andra! ^^

Datum: 2013-04-25 Klockan: 20:09:33 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: