Sista dagen som 13 åring

 
 
 
Har spenderat mitt sista dygn som 13 åring med att fota regn, för det har regnat på som bara den, pluggat, gått ut och fotat blommor som kommit fram, i detta fall snödroppar och sen fotat lite födelsedags foton till imorgon. Lite sneak peak på den precis här över. Ja, det fanns inga stora ballonger så jag fick blåsa upp vattenballonger och hänga upp. Haha! Var även och red. Jag fick Majsan och det gick super bra. Hon är väl inte den gladaste hästen, och ni har väl redan hört om min näsblodsincidens med henne, men när hon väl litar på en och man blir hennes kompis är hon faktiskt en riktigt fin och mysig liten häst. Hela passet gick hon väldigt fint i form och var där jag ville ha henne, dock när vi skulle rida lätt i galoppen så fattade hon ingenting plötsligt och tappade helt takten och blev helt förvirrad. Haha, sötan. Galoppen annars i sig var riktigt fin. Dock fick hon inte riktigt till det på galoppbommarna, antingen stannade hon, eller så drev jag på för mycket så hon snubblade hela tiden. Men efter ett par gånger så fick jag hjälpa till med takten och det gick lite bättre. Fick en hel del bra kritik faktiskt, vilket var extremt kul. Åsa sa till och med att hon tyckte att jag skulle dressyrtävla henne. Det vart jag rätt glad över, det är en tävling som jag har små funderat på att vara med på som är om ett tag så det skulle nog vara kul. Vi får se! I alla fall så kändes min sits riktigt bra idag och min armar och händer kändes som om dem hade en bra position nästan hela tiden, den var ju helt knas när jag red Ubbe i Söndags men nu kändes hela min sits väldigt bra (alltså för att vara jag) och det kändes väldigt bra att veta att jag inte fastnat som i Söndags.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: