Trust

 
 
 
Bilderna är från förra gången jag red honom. 
Var ju ute hos Major idag. Skrittade ut en bit, har inte gjort det på ett tag eftersom det har varit kallt och isigt där men det var mysigt att rida ut en bit. Det var ju tänkt att jag skulle rida  I början av passet red jag med långa tyglar och försökte att bara styra med benen och sätet. Skulle väl inte säga att det gick överdrivet bra, han lyssnade på mina hjälper men eftersom han märkte att jag inte tog i tyglarna försökte han springa åt andra hållet vid vissa tillfällen, så vissa gånger fick jag bara ta lite i tyglarna för att styra istället. Körde sen en stund med kortare tyglar och jobbade lite mer med formen och sådär, skänkelvikningar och lite annat. Efter det körde jag långa tyglar igen och då gick det lite bättre, han lyssnade bättre när han väl insåg vad jag ville. Galoppen blev faktsikt rätt bra idag. Den var väldigt rund och mjuk att sitta på. Precis som förra gången blev det ett par protest-bockar när jag försökte arbeta honom i galoppen. Haha, söten. Lät honom dock inte vinna denna gång, så han gav upp tillslut. Körde både lite galopp längst fyrkanten, lite på volten och lite galoppintervaller också så det blev rätt mycket av den gångarter som sagt. Han verkade tycka att det var väldigt kul och var rätt trött efteråt, men han var rätt pigg och glad i alla fall. Är i alla fall nöjd med finisen idag. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: