Två fina ponnyer och en hälften fullblods kille

 
 
 
Var i stallet tidigare idag och red. Efteråt fotade jag Fille och Bazaar när dem bråkade lite i hagen, här är dock dem lite lugnare bilderna. Haha, ser ni Filles mustach eller? Så himla gulligt.
Red i alla fall Ubbe. Det gick sådär. Han är ju ändå rätt stor (167cm) men han är även VÄLDIGT mycket häst att rida ihop, att han är rejält skumpig gör väl inte saken mycket bättre. Vi körde rätt mycket olika roligt övningar, skänkelvikning på 'den förlänga hörnlinjen', minsta och öka volten i både trav och galopp b.l.a. Just på den sistnämnda fick jag jobba rätt mycket, skulle vi in på en mindre volt tryckte han sig konstant utåt och ville inte alls så jag fick vara på med yttersidan för att hålla kvar honom vilket inte alltid fungerade heller. Efteråt galoppen blev han stark som en oxe och mest hängde sig i tygeln. Man känner ju av fullblods nerverna hos honom i alla fall, tur att jag är van vid Major. Sen har han en tendens att överböja halsen av sig själv både på volten samt när man gör skänkelvikning så jag fick jobba med att räta ut den. På slutet blev det mesta mycket bättre och jag fick en bättre känsla i galoppen faktiskt, i början tyckte jag mest att han var skumpig och när vi skulle minska och öka kände jag väldig skillnad tillsist. Dock var min sits KATASTROF idag, vet inte vad som hände riktigt, mina ben, min överkropp, mina armar och mina händers postition blev helt knas hela tiden. Inget att vara särskilt stolt över. Frida var med och filmade men det är inget speciellt fint att visa men här är två print screens. Fin häst det där. Dock var han HUR JOBBIG SOM HELST när vi hade gått ner och skulle sköta om honom efteråt, gud alltså. Men han är ändå rätt mysig annars tycker jag. Väldigt roligt pass annars i allmänhet, men mycket olika och bra övningar.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: