A DREAM COME TRUE (fula iPhone bilder)

 
 
Som sagt så red ju Frida Major igår, hon testade att rida med repgrimma och när hon sen var klar och hade suttit av så tog jag bara av tyglarna och testade om man kunde använda det som en halsring. Testade att backa honom några steg och då sa Frida att jag kunde låna hennes hjälm och skritta honom lite. Så vi tog av sadeln, utom paden då. Jag var ju egentligen vanligt klädd men det fick funka. Skrittade en stund, gjorde inget väldigt spännande egentligen.
Och nu har alltså en av mina största drömmar gått i uppfyllelse, trots att det bara var i skritt har jag nu ridit Major i endast halsring. Jag trodde helt ärligt aldrig att det skulle ske. Jag menar Major har varit inriden i mer eller mindre 20 år så jag var helt säker först på att han inte skulle fatta något alls när man red honom på något annat sätt, men icke. Dock behöver bromsarna förbättras lite, han vill gärna svänga in mot mitten när man ska stanna och han är inte jätte uppmärksam än på vikthjälper just när det kommer till halte, så det får vi se till att försöka fixa men att svänga är inga problem. Nästa mål är att kunna göra det i dem andra två gångerarterna och bara förbättra det.
Vill ni en video på detta gå in på @krantzsofia på Instagram och titta på min senaste video. Det är iprincip allt Frida filmade. 
Kommentarer
Stella

Vad roligt att det funkade, Grattis för att en av dina största drömmar har gått i uppfyllelse!! :D

Datum: 2013-08-14 Klockan: 13:34:14 Blogg/hemsida: http://wecandoittogether.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: