Världens bästa häst

 
 
                       
 
Idag hade jag Major lös i ridhuset. Först ville jag bara att han skulle kunna följa efter mig, stanna när jag gjorde det och så vidare och han var riktigt duktig. Sen busade vi lite. Haha, han är så sjukt lat alltså. Så han behövde rätt mycket draghjälp vilket han inte tyckte var jätte roligt, haha, men efter ett tag röjde han runt bredvid mig i galopp och stegrade lätt två gånger. Dock inte åt mitt håll då, utan han höll sitt avstånd. Bushäst! Men som sagt, att öka takten var ingen favorit för gamla gubben utan om han valde själv stod han helst still och det fick han göra om han ville. Hade en bom som först var på marken som jag sen la upp till ett litet hinder som han fick gå/springa över efter mig, där behövdes även lite draghjälp innan han förstod. Sen satt jag upp och skritta en stund i ridhuset barbacka (med pad) och med grimma. Först testade jag bara styrning och broms sen fick han göra som han ville. Ville han byta varv eller gå efter mamma när hon lämnade delarna av "hindret" fick han göra det, han behöver ju inte alltid göra det jag tycker direkt. Han ska inte bara lyssna på vad jag vill, jag måste också lyssna på vad han vill. Försökte även på en liten uteritt men det var så mycket flugor så han ville vända så vi red bara tillbaka till stallet igen. Det var super mysigt verkligen.
Känner ibland att jag inte är värd att ha en sån fin medryttarhäst. ♥
 
Tänkte även tacka för att det har börjat bli lite fler som både söker och kommenterar. Blir jätte glad av det!
Kommentarer
Evelinn Bladström

Fräna bilder :D

Datum: 2013-08-05 Klockan: 22:20:29 Blogg/hemsida: http://evelinnbladstrom.blogg.se
Ebba lagerström

Hahahah, man kan ju fundera på vad som är roligast att titta på, när du hoppar eller hästen ;)

Han är så fin, gammel gubben!! <33

KRAMKRAM!!

Datum: 2013-08-06 Klockan: 09:48:46 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Ebba lagerström

Sv. Hahahah, han är så fin!!
Franz är ju som han är, lite speciell ;)

Ja, eftersom jag red henne så mycket innan sommaren jämför man ju med hur det gick då, när hon var i full kondition liksom!!

Vad kul att du tycker det, blir jätte glad
Ja, man kan ju ha ett bättre slut liksom i alla fall!

KRAMKRAM!

Datum: 2013-08-06 Klockan: 10:30:11 Blogg/hemsida: http://ebbalagerstrom.horseworld.se
Vanessa & Ville-Dressyr ska det vara!

Så fin häst :)

Datum: 2013-08-08 Klockan: 10:50:27 Blogg/hemsida: http://russetville.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: