Video från idag



I Måndags så var hovslagaren hos Major och ena hoven var i princip trasig. De senaste dagarna har han tydligen markerat rätt tydligt och haft väldigt ont, inte gått att rida alls. Medans Frida mockade gick jag in till hagen och filmade lite. Dem stod allra längt in i hagen, så jag fick gå en bit. Videon visar väl det mesta som hände. Han kom fram och hälsade på mig, vi myste lite och sen kom hans hagkompis förbi och då vart det full fart kan jag säga. Full galopp runt hela hagen med massa bockningar och småstegringar. Han är så söt också, såg till att varken han eller Toyboy var nära mig när dem höll på så jag inte skulle skada mig. Att Major är 23 år gammal och var halt i så sent som igår skulle ingen gissa. Jag dubbelkollade hans hov sen och inget var varmt och han haltar ju inte alls nu. Fylldes verkligen av lycka när dem for runt sådär, att han faktiskt orkar så gammal som han ör och att han mår bra.  Sen hade vi honom lös i ridhuset lite arbete från marken och lite trickträning, och sen satt Frida upp med repgrimman och skrittade lite. Han kunde trava löst bredvid oss båda och han markerade ingenting nu. Vilken lättnad. Fina, underbara bushäst.
Kommentarer
Signe Nylander

Alltså åh! Så himla, himla fin video! Blir varm i hjärtat! :') <3

Datum: 2013-08-30 Klockan: 22:01:11 Blogg/hemsida: http://signes.horseworld.se
En som dör sönder. KANSKE JULIA

JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR SNÄLLA RÄDDA MIG. När du sa att Major var halt så blev jag jätteorolig. Gud så gullig han är! :))

Datum: 2013-08-30 Klockan: 22:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: