God jul på er allesammans!

 
 
Ett litet sent god jul till er alla. Har precis kommit hem, var vid 11 och firade med pappas sida av släkten och sen nu på eftermiddagen har vi varit hos mammas sida av släkten. Jätte mysigt trots att jag inte har känt så mycket julkänsla på grund av bristen på snö helt enkelt. Men jag har ätit gott, pratat, skrattat och fått och gett paket. Skönt att kunna få må relativt bra igen.
Har faktiskt fått tillökning till min kameraväska, objektivet på bilden ovan. Första bilden är fotad med den faktiskt. För er som undrar är det ett Canon EF 50mm f/1,4. Har ju f/1,8 versionen av objektivet men har länge känt att det har varit lite plastigt och att autofokusen är väldigt högljudd och kan vara riktigt seg och dålig ibland och har velat ha det här objektivet istället. Denna version av objektivet är snäppet vassare och autofokusen är mycket tystare. Har bara testat att fota med det lite och det verkar verkligen grymt bra. Julia kommer hit på torsdag och sover över så då hade vi tänkt ha en riktig photoshoot för att inviga objektivet på riktigt. Ska bara försöka söka lite inspiration på Tumblr så jag faktiskt har en plan innan, vi brukar annars aldrig ha någon plan innan vi går ut och fotar.
 
Hoppas att ni alla har haft en super bra och mysig jul och får ett fortsatt bra slut på året. Tack så hemskt mycket till alla som läser, kommenterar och allt ni gör! Ni förstår inte hur mycket det värmer. Massvis med julkramar till er!
Kommentarer
Elin

God jul på dig! Jag har det objektivet och jag är verkligen supernöjd, du kommer nog använda den ofta! :)

Svar; Du är minst lika duktig, eller du är så himla grym på att fota.

Datum: 2013-12-24 Klockan: 20:28:38 Blogg/hemsida: http://ringqvistelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: