And after all this time

 
Bild från igår i den fina solnedgången. Passet med Major gick sådär. Han krånglar fortfarande i högervarvet, svänger bara åt det hållet jag inte säger att han skulle gå åt. Först lyssnade han fint och fick faktiskt en riktigt avslappnad, med reglerbar, trav tillsist. Han återupplevde sin ungdom som galopphäst i galoppen och blev pigg och det var inte lätt de första gångerna att få stopp med bara en halsring. Men efter ett tag blev det mycket bättre och jag fick kvickare reaktioner. I slutet red jag barbacka lite. Han var riktigt jäklig i högervarvet då. En gång fick jag faktiskt ta i ena tygeln och svänga honom åt andra hållet för att han vägrade lyssna på mina andra hjälper. Tillslut blir man nästan lite sur när han måste hålla på att bråka. Testade att galoppera barbacka lite också, men i avbrotten blir han så sjukt skumpig så det blev bara en galopp. Haha, men hans rygg är HEMSK att sitta på. Vi får träna stenhårt på högervarvet nu, och att svänga kan behöva lite mer träning.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: