Kattvakt

 
 
 
Vi är kattvakt åt dessa två. Det är Kerstins två katter, denna lilla är Leo och sen är den stora Safir.
Major skötte sig jätte bra idag. Gick lös från hagen in till stallet efter mig och stod stilla när han stod lös utomhus när jag gjorde iordning honom. Det var alltså första gången jag faktiskt red ett helt pass med halsring (och sadel och träns då) på idag innan har jag bara testat lite smått från ryggen och det har inte gått särskilt bra. Det första jag märkte var att han gärna ville byta till vänster varv hela tiden. Jag gjorde först allt i skritt och gjorde mycket stora och små volter och sånt för att se till att svängarna fungerade. Jag testade sedan bromsen, först fick jag ta lite lätt i tyglarna varje gång tills hans förknippade att jag drog i halsringen och att jag satt emot med vikten med att sakta av/göra halt. Testade sen i trav i princip samma sak och han gick att sakta av och svänga. Sen galopperade jag och då behövde jag inte röra tyglarna en enda gång utan jag kunde vända över och sakta av ändå. Jag blir fortfarande chockad över hur SJUKT snabbt den hästen lär sig. Min dröm att kunna rida honom utan utrustning kom just ett stort steg närmare.
Kommentarer
Sanna Bäckström

OMFG, andra bilden, har du tagit den? :o

Sv: Känner du Ebba? :)

Datum: 2013-07-12 Klockan: 15:27:41 Blogg/hemsida: http://sannas.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: