VÄRD ATT SE!

 
Hittade denna video imorse och tänkte först "men den är så lång ju" men valde sen att titta lite på den och det slutade sen med att jag tittade på hela videon. Måste säga hur sjukt värd den är att se. Fick mig att tänka till på många olika sätt, och vissa av sakerna gör jag faktiskt redan. Som det med att backa hästarna. Sen håller jag verkligen med om det han säger om ridskolor. Man borde ha mycket bättre "horsemanship" på ridskolor! Och man borde lära ut mycket mer hästbeteende. Och när hon kvinnan rider och sen han själv, ALLTSÅ WOW! Ge mig den hästen. Som han säger så försöker han inte imponera på dem som ser på, han vill bara visa hur enkel Natural Horsemanship ser ut och känns. Men gud, hästen är så sjukt avslappnad och det ser så enkelt, lugnt och harmoniskt ut. TROTS ATT VIDEON ÄR LÅNG SÅ ÄR DET FAKTISKT VÄRT DET! Hoppas att ni också ändrar ert sätt att se på hästar på några sätt.
 
"The tools are not cruel, it's the human and human hands that use it"
Kommentarer
Ida

Jättefin blogg du har Sofia! Saknar dig så mkt! Ska du till Sjöis nästa år igen? För isåfall måste vi gå samma vecka!
Kramis Ida från Gullvivan! ;)

Svar: Hej Ida! Jag tror det, om inget annat skulle komma ivägen så tänker jag verkligen åka igen. Saknar allt väldigt mycket! Ja, det måste vi se till. :)
Sofia Krantz

Datum: 2013-07-24 Klockan: 15:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: